Bloggintresserade

onsdag 13 mars 2013

Basella Alba


Hej alla fina vänner!

Kommer ni ihåg blomman som heter Basella Alba som jag fick frön av från min väninna.



Det var ju en växt som kunde användas i matlagning,som sallad.
 Nu har mina frön varit i jorden ca. 1månad. Titta vad som har tittat fram.Så söta.

Det blev ganska många så nu skall min väninna få nya plantor.
Den är inte fin så länge utan man får sätta nya 
Växten är väl värd att ha som blomma inne. 
Man kan odla den som matväxt men det får bli i växthuset stod det.









Nu har jag en fråga till er.
har någon fått ranunkler att blomma om ute efter att de stått inne nu på våren??????????
Och hur gör ni.?????
Tycker att det är synd att kasta bort dom. Jag älskar denna blomma.







Ha en skön kväll. 
Kram Meta

3 kommentarer:

samson sa...

Ser häftig ut den där Basella Alba
jag har inte sparat mina från förra året,tror jag,måste kolla nere i källaren
men jag skulle tro att man planterar dom på samma sätt som första gången när de var nyköpta
ha det så bra
maggan

stardust sa...

Basella Alba looks nice plant for both viewing flowers and tasting leaves. I haven’t eaten it, but I’ve heard it tastes like spinach. Right? I love the lovely pink buttercups with layers of thin petals.

Yoko

DeniseinVA sa...

How rewarding to see these pretty flowers grown from seeds. Lovely photos!