Bloggintresserade

måndag 18 mars 2013

Söndagspyssel






 Hej alla fina vänner!

Nu har jag Påskpysslat lite ägg och strutar.det är best att hålla sig inne när vädret inte är så inbjudande ute.

Jag blev så inspirerad av era bloggar  ni som har gjort så mycket olika fina ägg.





Strutarna har jag gjort av Gipsbindor som jag lagt över en plåtstrut. Det var lite pilligt att få loss dom men det gick, det är bra om man lägger ett lager med gipsbindor extra längst upp så kanten inte går sönder när man tar loss den.
Jag har dekorerat med decopage lim och sevetter.
Och olika band. har två kvar att dekorera.

 
 Mina barnbarn skall få dom till Påsk så därför får ni bara se en utifall att de kikar in.
Det är ju en överraskning.



 Det här är vanliga ägg som jag blåst ur och dekorerat med lim och fjädrar, det går att göra mönster som blir olika när man målar med limmet.
Hittade ett fågelbo som de får ligga i.


Det här ägget är ett vitmålat pappägg som jag satt fast en urklippt bit från en servett med motiv av tallbarrs kvistar. och en fjäril.



Det här var mitt pyssel den här söndagen i mars..



Ha det så bra denna veckan vad du än gör.
Kram Meta

6 kommentarer:

samson sa...

vad flitig du är
jätte fint
ha det så bra
maggan

Nett sa...

Så vackert och mysigt pyssel :) Kram

Anki sa...

Såå duktig du är! Och så fint det blev!
Ha det gott!
Kram

Fullblodsekologen sa...

Jättefina ägg med fjädrarna på. Vad jag önskar att jag vore ditt barnbarn, tänk att få en sådan vacker påskstrut. Ha det fint/Annelie

Kristinas oas sa...

Jättefint påskpyssel, visst känns det liiite lättare i vinterkylan när man har sådant att fixa med? Kram Kristina

Åsa Trädgårderaren sa...

Fin idé med fjädrarna på äggen. Den får jag nog stjäla till påskpysslet härhemma :-)