Bloggintresserade

lördag 31 maj 2014

Flyttat in med nya blommor

Hej mina vänner!

Nu har lilla missen kommit fram igen. Den gick ju i två bitar förra året av någon anledning. Mannen har nu limmat ihop den. Tror nog att den skall få sin plats i växthuset. Där är varmt och gott, det brukar ju katter gilla.
Undrar om jag inte skall skaffa färg och måla henne svart. Då påminner den mig om min katt "Sotis" som jag hade när jag var liten. Det ser nästan ut som missen skulle vara opererad med sina revor

Idag fick det bli en liten tur till torget. Missen måste ju få en fin
blomma på sin rygg.  Det blev en rosa så söt typ Margurit.

Naturligtvis blir det några till, kan ju inte stå emot alla vackra blommor i den mängden.Det var några jag skulle ha som den dubbla petunian, det kommer inte in någon annan här.Nu blev det en röd och en vinröd. 
 

De vita eller rosa jag ville ha fanns inte.
 Kommer att bli så bra det här med.






I min skugghörna vill jag ha vita blommor som står i krukor bland stenarna till ett kommande projekt.




Och vet ni vad det blev en sommardahlia. Den är så söt med svagt lila ytterkanter på blombladen passar mot de andra svarta och mörklila blommorna som också finns innan de vita.












Den här är så söt ska få stå på mitt bord i sommar. Har ingen aning vad den heter.



En ros skulle jag också ha. Det blev den här aprikos och rosa. Blommorna är lite dubbla och en del är enkla.

 
 











Rosen heter Rosa Hybrid Thea




 Den här strandkrassen har jag planterat i en sockerkaksform. Den skall hänga vid trappen in.
Jag hade gjort en med penséer i våras. Det var lyckat.





Det var min lördag önskar er alla en fin söndag
kram Meta

14 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! i dag orkade jag inte åka in till torget!risken att mer blommor hade följt med hem hade varit stor :)) men som sagt sommaren är lång..förra året höll jag på att köpa blommor hela säsongen,mot slutet rear de dem för nästan ingenting,och man kan ju njuta av dem ända in i oktober...Tur kissen gick att limma ihop!den är så söt.Trevlig forts på helgen Maggan!kram Jessica

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka söta blommor du har! Jag har precis börjat handla lite, får se hur det blir framöver, det är inte utan att man är sugen nu!
Agneta kram

Annika sa...

Så mycket vackra sommarblommor! Ja, det finns dem man bara måste ha! Mycket fint hos dig!
Tur ni kunde limma ihop fina lilla porslinskatten. Påminner om min barndoms katt, Sessan, fast hon var svart och vit.
Ha det gott!
Annika

LINDA sa...

Smart tänkt med vita blommor i skuggan - jag har ett skuggigt hörn där jag odlar blå bergvallmo och nu även ramslök. Jag kanske borde komplettera med vita blommor så att det lyser upp lite. Skulle så gärna vilja ha bergvallmon i solen, men jag är inte säker på att den skulle trivas - fast jag kanske borde testa med några plantor utifall att ...

Kram
//Linda

Villrose sa...

Så fint at det som går i stykker kan repareres! Hun blir sikkert fin som sort.
Ellers mye fint hos deg på en lørdag :-)

lavendia sa...

Mycket fint du kom hem med. Och allt verkar du få plats med. Jag blev väldigt förtjust i den vita med gult o litet lila i mitten. Men vad är det?

Vivishagerom sa...

Kjempe søt liten pus, og det passet jo godt med en søt blomst i.
Sommerblomster må vi ha og du har jo fått deg noen flotte blomster.
Ønsker deg en fin søndag, og tusen takk for en flott helgeglede. Klem Vivi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med rosen i hinken och lilla kissen är jättegullig. Bra att maken fick fram limmet så katten kom fram igen.
Solig kram/AM

lavendia sa...

Valnöten ska gå att äta.
Det där med kivi vet jag inget om och lyckas ju inte heller.
Vi är sådana som har ständig semester och jag är rätt anpassningsbar. Vi har en sommarstuga en halvtimme härifrån men den åker vi mest fram och tillbaka till.

Rost och rädisor sa...

Rosen i hinken var ju underbar och passar så bra där. Härligt!
Ha det fint
Anette

Marit sa...

Vakere, vakre blomster nå er det sommer.
Så fin puse-potte,,litt misunnelig på den ,,

God søndag fra Marit.

Hanna sa...

så mycket fina blommor
Hanna

Hanna sa...

så mycket fina blommor
Hanna

Refleksjon på livsvegen sa...

Nydeleg :-)