Bloggintresserade

onsdag 7 maj 2014

Underbara onsdag och trädgårdsliv.

Hel alla vänner där ute i vårregnet!

Trädgårdsliv vad kan det vara då.................
Kanske att få plantera i sina rabatter, att se hur det växer, att äta maten ute på sommaren, att få uppleva alla årstidsväxlingar.

Framför allt är Trädgårdsliv för mig. En terapi för att överleva all värk och allt annat jag inte kan eller får göra nu.
 
 





 
 


Lite bilder från mitt trädgårdsliv på kolonin.

 









Här lever jag varje dag och mår mycket bättre än om jag skulle sitta i vår lägenhet instängd och gå mellan väggarna och inte se eller träffa folk på dagarna.
Vill jag prata med någon är det bara att gå en sväng alltid finns det någon fin granne att samtala om växter eller vad som helst    




Nu väntar jag på att solen skall skina igen och att jag kan vara ute.
Mitt bidrag till Underbara onsdag denna veckan
om trädgårdsliv.
Önskar er alla en fin mitt i veckan dag
Kram Meta

14 kommentarer:

lavendia sa...

Så bra med trädgårdsliv. För kropp och hälsa. Även om jag inte har några större problem, mår jag absolut bra i trädgården. Man gör något och som man tycker är roligt.

Lotta sa...

Trädgårdsliv är nog bra för alla bara man håller det på sin egna nivå! Kram (vackra bilder som vanligt)

Hajan sa...

så underbart att höra hur nöjd Du ändå är.
Det verkar toppen med koloni.


trevligt reportage kram Hajan

Gela sa...

Visst är trädgården balsam för kropp och själ! Men idag är det lite väl kallt här hos mig. Önskar dig en fin kväll/Gela

Mejrams! sa...

Du har det så fint på din koloni! Ja, vad vore livet utan trädgård, litet fattigare tror jag. Man mår bra av att bara gå ut och sätta sig i den och njuta, då är man rik eller hur! Kram Merja

Anonym sa...

Det verkar verkligen var ett härligt trädgårdsliv, lugnt och på samma gång socialt! Ha det bra!

LINDA sa...

Så mysigt det låter att bara kunna gå en liten bit och prata med en granne när man känner sig social! Har inte tänkt på den aspekten av koloniliv.

Kram
//Linda

"Hemmet är min vrå" sa...

Så mysigt du har det. Hoppas du har det varmt i stugan nu när det är så regnigt och kallt. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

Tittis trädgård sa...

Jag tror absolut att trädgårdsarbete är bra för både kropp och själ, även om kroppen är lite motspänstig ibland. Koloni-livet är ju härligt, kan sakna det ibland, men vi orkade inte ha två trädgårdar att sköta om. Ha det nu så skönt på din koloni och njut och ta hand om dig./ Kram Titti

Mimmi sa...

Ja trädgård är riktigt bra medicin.

Cat sa...

Jag har full förståelse. Mitt ytte, pytte lilla växthus var min räddning före och efter min steloperation av ryggen. Utan det hade jag inte varit den jag är idag.
Naturen och dess växter är fantastiska och hjälper oss människor mer än vi någonsin kan sätt ord på.
Än i dag när värsta värken sätter in, går jag ner i växthuset och djupandas. Bättre än allt morfin som går att få ;-)
Ha de gott. Kram, Catarina

Malys krok sa...

Hagearbeid er virkelig terapi. og så er det så fint å se på alt som spirer og vokser, ja og blomstrer, som her hos deg!Takk for hilsen! Ja Emma er med på det meste, og hun er vant til at jeg styrer meg henne og godtar alt. -Margit-

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Helt klart är det så, att man mår bra av och få odla och ha fingrarna i jorden. Du har ett underbart ställe med kolonin. Ser att den höga fina odlingslådan är klar, ska bli roligt och se vad du planterar där.
Kramar/AM

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Takk for hilsenen på dagen min!
Etter regnet vil det bli utrolig vekst i kolonien og du kan nyte dagnene der, for etter regn, kommer sol, alltid!!
Ha fortsatt fine maidager ;:OD)