Bloggintresserade

torsdag 15 maj 2014

Tack alle samman!

Hej alla fina vänner!


Nu måste jag tacka för alla gulliga kommentarer jag får av er som läser. Det är hur kul som helst att se vilken som kikar in här, och det gör mig sååå glad.



Jag är så lycklig över mitt nya lilla äppelträd.
Det är fler än jag som tycker att blommorna är fina ser jag idag.








Är det någon som vet hur länge en rosmarin blommar? den här har blommat sen i mars.
Det är en på stam och blommade när jag köpte den

 


Nu har min klematis.
Slagit ut. Synd bara att vi inte kan sitta där och fika för den stora grushögen som ligger där. Det kanske blir nåt av den i helgen.
 
Hos mig finns det visst alla  former på blommor som man kan tänka sig tror jag. Den här är lite rufsig och spretig. Den är söt tycker jag. I år är den väldigt  tidig. 
 
Den här lilla röda tulpanen är för läcker. Det kom bara en.
 
 Titta på den så häftigt det är med den vita slingan på ett av kronbladen



Jag har kollat det är bara den lilla fliken.



Tänk vad mycket vår natur kan bjuda oss på.
Önskar er alla en fin dag
Kram Meta

11 kommentarer:

Mejrams! sa...

Visst är det roligt att ha många som lämnar små hälsningar, annars vore nog bloggandet litet tråkigare. Vilken lycka att ha så många buxbomsticklingar som tar sig, inte roligt alls med svampsjukdomen. (Har fått läsa ikapp dina inlägg). Ha en fin kväll! Kram Merja

A House With A View sa...

Jättefina bilder och vilken vacker tulpan! Den där klematisen har jag med, jag gillar den jättemycket, vacker!

Kraaaaaaaam aka

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag gillar ditt koloniliv, alltid roligt och se vad ni hittar på, och så alla fina växter du har.
Kramar/AM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag gillar ditt koloniliv, alltid roligt och se vad ni hittar på, och så alla fina växter du har.
Kramar/AM

Snäckskalsdalen. sa...

Ojsan, vad det blommar hos dig och äppelblommor är ju så otroligt söta!
Agneta kram

Hajan sa...

Du måste nog ha gröna fingrar med, så fina växter och så
vackra bilder.

tusen tack

Katta sa...

En Klematis ska jag nog unna mej i år, de är ju så fina. Det om rosmarinen har jag tyvärr ingen aning om, fint att ha den på stam. Kram Katta

lavendia sa...

Du har verkligen mycket på din kolonilott och tar fina bilder.
Min rosmarin har också blommat rätt länge. Ingen aning om hur länge som är "normalt". Hoppas på en trevlig tur imorgon, vädret verkar vara på vår sida.

Tittis trädgård sa...

Visst är det en härlig tid nu! Så mycket fint att njuta av! Härliga bilder du bjuder på/ Kram Titti

Rost och rädisor sa...

Den vita klematisen går ju rakt in i hjärtar. Vilken söting!

Visst är det kul med alla hälsningar och det är alltid lika roligt att se vad som händer på kolonin. Jag är förundrad över hur mycket växter du får plats med för du har alltid nåt nytt att visa.

Ha det fint
/Anette

Charlotta sa...

Att lämna en liten kommentar är en liten gest som tack för att få ta del av arbetet som bloggaren lagt ner i sitt inlägg tycker jag. Man kanske inte hinner besöka så många men det ger mer kvalitet att stanna en stund hos varje i stället.

Din tulpan påminner mig om en röd som jag hade, ett par år hade den ett kvarts gult blad. Men nu är alla tulpaner i rabatten helt röda igen. Som du säger, fantastiskt vad naturen hittar på. Och det glädjer alltid att se dessa små "mirakel".
Ha det riktigt gott!