Bloggintresserade

onsdag 21 augusti 2013

En liten skogstur.

Hej alla vänner som kikar in till mig!


Har varit en lite vända i skogen och hittat lite att pyssla med.



 






Passade på att kika om det fanns lingon. Det gjorde det men inte så där mycket som det brukar.





 Det jag var ute efter var ljung till några kransar.










Jag tycker att det är så vackert med ljungkransar och lila band.


Det är nog enda gången jag använder lila.

Vi är små gottegrisar vi!!!!
För naturligtvis skall det fikas ute i skogen.
Det doftar så gott bland ljung och träd.





Vi hittade också några fina rönnar, så det fick följa med en påse rönnbär hem också.
Nu skall det pysslas på kolonin i helgen.

Ha en härlig dag
Kram Meta

1 kommentar:

Veronica sa...

Härligt är det med skogspromenader. Vi var ute på vår första höstsvampplockartur idag och hittade lite Karljohan och kantarell att ta hem!
Nästa gång tar jag med mig ljung jag med...

//Veronica