Bloggintresserade

måndag 5 augusti 2013

Stockrosor. o fråga

Hej alla vänner som kikar in till mig!
 

Det finns en blomma som jag tycker är fin men som jag inte kan tänka mig att ha i min trädgård. Egentligen vet jag inte varför.

 
De är ju rätt ståtliga där de står utefter en gång mellan två kolonilotter.
Det är bara sten och grus ser det ut som, finns väl jord under antar jag.
 




Här finns så många färger från mörkt rött till vitt.








 Ingen är den andra lik egentligen.
En som gillar den är humlan, den hade så mycket mjöl på sig när den kom ut att den inte kunde flyga.
 















Jag tycker nog att de ljusaste rosa är vackrast
eller kanske den gula.
























Jag skulle kunna tro att en anledning till att jag inte vill ha den är att jag har nästa bara sett blommorna med fula blad.



Nu kommer min fråga. Är det så att de alltid har fula blad. Eller vad skall man göra för att slippa det?????
Om jag skulle skaffa mig någon.

Ha en fin dag
Kram Meta

3 kommentarer:

Poppins sa...

Har inga stockrosor själv men har alltid tyckt att de är väldigt vackra!

Katta sa...

Åhhh Stockrosor som är så underbara! Jag skulle absolut ha stockrosor om jag hade koloni eller trädgård. Tyvärr vet jag absolut ingenting om det med bladen. Kram Katta

Lotta sa...

Vet inte om det kan vara sortbundet, jag har aldrig haft problem med mina gula, däremot var det mycket bladansning när jag jobbade på plantis.
Ha en fin dag. Kram Lotta