Bloggintresserade

torsdag 1 augusti 2013

Snart hemma.


Hej alla vänner!

Då var det slutet på resan kvar. 
Det var en så härlig ljummen kväll. En av de få vi haft i sommar. Här har vi stannat till på en sommargård där ett motorcyckelband spelade kristen musik och vittnade om vad som hänt med dom.

Resan gick vidare genom vackra bygder och till slut var vi i Enköping. Stel som jag blir när jag åker så ville jag gå ut en sväng




Det blev vid en av deras vackra parker.Där gick vi över så välpryntade broar med vackra blommor till en Drömpark









Inne i parken fanns det massor av fina planteringar.

Innanför varje ring av gröna häckar fanns det olika Skulpturer eller andra vackra arrangemang av växter
Den här skulpturen är av Rune Rydelius.


Vid varje skulptur fanns denna skrift. Man kan alltså använda mobilen om man vill veta mer.




Den här Martonen var så stor och fin mot min lilla fjutt.







 Tror att det är en sorts Kvanne den gillade jag skarpt. den kommer nog att finnas hos mig nästa år.




På en vägvisare satt denna fågel. Trodde inte att den var levande men den rörde på huvudet så det var den.


På väg ut ur parken fanns denna otroligt vackert planterade bro.





Vi fick återvända till bilen för det började att regna och mörkret kom men en sak är säker jag skall till Enköping för att se mer av deras parker.

Nu planerar jag för min resa till Lund nu i helgen
Ha det så gott.
Kram Meta

5 kommentarer:

Änglarum sa...

Tack för tipset om Enköping! Ser jätte fint ut:) ha en fin tripp till Lund! Kram Jessica

Snäckskalsdalen. sa...

Bilden på bron med silvernjurvindan var ju bland det vackraste jag sett på väldigt länge.

Vilka underbara bilder och härlig semestertripp!

Ha det gott i Lund!

Agneta kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Roligt och åka runt lite i sommar, jag har inte kommit längre än till stugan. Jättefin park och hoppas ni fått bättre väder nu.
Kramar
AnnaMaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Parkerna i Enköping är fantastiska, men nu är det ett par år sedan vi var där. Kul att gå i parker, alltid får man något tips på någon växt.

Kram,
Regina

TittisTrädgård sa...

Enköpings parker är fantastiska! Vi var ju också där nu i helgen som var. Finns så mycket att se i alla små fickparker./ Kram Titti