Bloggintresserade

måndag 24 juni 2013

God morgon

 Alla vänner!
 
Vilken lycka att vakna här på kolonin en så solig morgon efter flera morgnar med regn. Sitta och äta frukost vid lilla uteplatsen, titta på alla blommor som har slagit ut och andra som är på väg. Pionerna är så tunga av allt regn som kom i går kväll.







Flammentanzens första röda knoppar.
 
Och den första vita Fresian som slagit ut.






Undrar om det kommer att bli ett fint fröår i år. det ser så ut på fröhusen som finns nu.Det här är på kejsarkronan. och på den vita julrosen.





Jag går en liten runda och kollar vad som skall göras idag, har ju varit borta några dagar och allt regn som kommit gör att det inte bara är det fina som växer utan även OOOgräset.




Smultronen blommar mycket och de försa röda bären syns nu.


Sparrisen har nu gjort sitt och får vila och samla kraft till nästa år.Det blir som en skog.


Sååå stor den svarta vallmon har blivit. Jag har på fler ställen men detta är den som är störst.




Humlen som jag har är från tomten, den stog i kruka de första året efter att jag grävt upp den. Trodde inte alls att den skulle klara sig så bra. Men en sådan skillnad det kan bli beroende på var den står.
Det hade varit bra om det varit tvärs om i storlek  Den nedre skall nämligen växa så det blir en båge över trappen var det tänkt. Men den har tid på sig.


Nu skall jag nog ta en vända med kratta och spade i mina rabatter när vattnet har torkat upp bland bladen.Få se vad jag hittar.


Ha en fin solig dag idag.
Kram Meta


2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Härligt att äta frukost i allt det gröna! Måste vara kul med en kolonistuga. Har haft funderingar åt det hållet nu när jag bor i lägenhet i stan men det är jättesvårt att få tag på nån i de två områden som finns här.

Kram Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken blomprakt, du bor i ett paradis. Och så fin utemöbel.
Ha en skön junivecka
Kramar
AnnaMaria