Bloggintresserade

tisdag 4 juni 2013

Juni rabatten


 
Hej alla fina vänner!
Nu är det dags för den sedvanliga månadsbilden på min rabatt vid grinden.




Det är en rabatt som just nu innehåller en del växter som inte skall vara där senare.

 Här är det en busk klematis, den har ljust blå blommor som små klockor.








Jag kommer att ha en ljust lila och en vit Bondsyren som fanns här  då jag kom. Ytterligare en mörkt lila och den här gräddiga nyköpta.I år har bara den ljuslila och gräddvita blommor.
 
Den gräddiga syrenen har rosa knoppar och vita blommor.




 

Det har frösått sig en blå lupin här också. får stå kvar tills buskarna vuxit till sig.






De här nya små skotten är en körsbärsbenved som jag tog hos en granne förra året. Då var de så små att vi inte trodde att de skulle klara sig.

 




Mellan dessa buskar kommer det ev gulvit viva


 



och
några liljekonvaljer






På spaljeén över grinden börjar min rosa ros som jag trodde var helt död att växa.



 


 Det här är lavendeln som jag tog reda på vid den allmänna komposten.









Och till sist den sista tulpanen för i är i den här rabatten.



Undrar hur det ser ut om en månad??
Då är det högsommar och inte så mycket blommor här kan jag tänka mig.Det finns två rosor som nog blommar då förstås.De andra får jag nog vänta på tills att buskarna har växt till sig


Ha en fin tisdagskväll 
Kram Meta




Inga kommentarer: