Bloggintresserade

söndag 2 juni 2013

Blomstersöndag


Hej alla fin vänner som kikar in till mig!


 Ni måste bara få se denna jättefina lilla buske.


 




Det är en Pärlbuske, den är för son 2 men min väninna ville pröva den och den har stått i 3 år nu. visst det är lite pyssel med den till vintern i år när så många buskar och blommor har dött så lever den.




 Knopparna sitter som pärlor på ett band.

Just nu har den inte slagit ut helt men ni kan ju tänka er så vacker den är med alla grenar fulla med blommor.





Tänkte fortsätta på temat blommor idag. Någon skrev om vackra blommor som inte vill försvinna. Det finns många sådana.


Den här gula blomman finns här på kolonin också.Vi vet inte vad den heter men den är som en häck mellan två tomter och nästan omöjlig att utrota.





Det här är en härlig växt tycker jag "revsuga" den finn i mörkbladig och  ljusbladig.Blomman har samma färg.
Det är en kanon bra marktäckare. också en växt jag får hålla efter annars finns den överallt. Sprider sig med långa revor.

 





Den här trädgårdstisteln är en fin växt att plocka till buketter. Den sprider sig  mycket så man får hålla efter den.Den här är blå det finns också en som är lila.




 
Min sista blomma för denna gången får bli min vita stjärnklematis.



Efter lite varma dagar så har många blommor slagit ut här hos mig. Just nu så regnar det lite och det behövs för det är tort i övre lagret av jorden och det är skönt att slippa vattna .
Med de här blommorna önskar jag er en härlig söndag. 
Kram Meta

7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin buske, bra att du lyckats hålla liv i den efter den här konstiga vintern. Såna där gula har jag också, verkar som dom växer mer ju mer man rycker upp!
Kramar
AnnaMaria

Charlotta sa...

Din pärlbuske är alldeles underbar. Väl värd att pyssla om kan jag tänka.

Här har det börjat ösregna. Det är ju skönt att slippa vattna som du säger. :D En annan fördel är att det mjukar upp min hårda lerjord. Haha, det behövs regn av många olika anledningar.

Solstrimmor sa...

Åh, så vackra växter du har! En Pärlbuske hade jag också i min gamla lämnade trädgård och den klarade sig varje vinter trots att zonen var 5!

Tack för dina rara kommentarer hos mig!

Kramar Eva-Mari

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej Meta och tack för dina gulliga kommentarer hos mej ♥
Vilken underbar blomprakt du visar ! - Ja även om vissa brer ut sej för mycket ibland så man måste begränsa deras framfart...Stjärnflocka är också en sån blomma som gärna tar över en blombänk !
Önskar dej en härlig vecka på din koloni !
Kram Anneli

Katta sa...

Wow, så vacker den är pärlbusken! Och så Klematisen, de är ju så vackra måste skaffa mej en :)Ha en bra vecka, kram Katta

samson sa...

Pärlbusken är jätte fin och klematisen åxå med de andra växterna vackra men fy vilka ogräs
men det hindrar ju inte utan jag har dom åxå
ha det så bra
maggan

TittisTrädgård sa...

Pärlbusken är verkligen vacker, jag har funderat på att skaffa mig en, men inte kommit till skott ännu! Revsugan är en av mina favoriter, den sprider sig inte så mycket hos mig, för vi har sandig jord här. På kolonin vi hade tidigare, växte den kraftigt i den mullrika jorden./ Kram Titti