Bloggintresserade

lördag 25 augusti 2012

Fönster

Gokväll 
Här har jag börjat att göra rent ett gammalt fönster.
Det kommer att sitta i vårt uterum vid ett av de nya husen.
Det började bra men efter ett tag lät varmluftspistolen så konstigt så jag stängde av den.

Då var det bara att fortsätta med skrapan så långt det gick, måste nog inhandla en ny pistol för kittet var inte lätt att få bort utan värme.
Tänk så mycket arbete man lägger ner som aldrig syns.
Jag blir ju nöjd av att veta att det är gjort.



Vi har letat lås till vår bod, för jag vill inte ha hänglås, tycker inte att det passa. Nu har vi hittat ett gammaldags lås med stor nyckel och sån där fin insida med vred att låsa inifrån.Det är nytt och det känns på vikten. Det är inte av järn som de gamla utan av aluminium så nyckeln är lätt som en fjäder.


Ha en fin lördagskväll. Vad jag gjort idag får ni snart veta.
Kram från Meta

Inga kommentarer: