Bloggintresserade

onsdag 22 augusti 2012

Solens glädje

 Hej solens vänner!

Se så mycket solen gör för att mina blommor skall blomma och bli stora
 Det är sant som man säger 
                 " den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge "

Mina pelargoner har nu börjat blomma rejält och jag blir så glad.
 synd bara att jag inte är här varje dag nu när jag börjat jobba.

Jag är inte så pigg på att sätta frön, beror på att jag inget växthus har här ännu. Nåt som jag alltid petar ner i jorden lite varstans är krasse.  I år är den svagt gul



Nu håller jag alla tummar för att vi skall hinna göra landen färdiga runt det blivande växthuset, så jag kan sätta dit mina jordgubbsplantor. 
Vi hittade en planta bland allt ogräset som vi sparade för att få reda på om de var goda och så var det, så nu har jag 18 plantor till nästa år.
 Bonika rosen, Bolltistel och Franska kungsljus mot en blå himmel.

 



Nu börjar det närma sig plockning av både blåbär och björnbär.
MUMSIGT

Solvarma hälsningar från Meta

1 kommentar:

Änglarum sa...

Hej på dig! så fint det blommar hos dig..Ja i år blev det sent med allt nästan.Man märker att kvällarna mörknar fort nu..får tända ljus o mysa inne.Ha det gott! kram Jessica