Bloggintresserade

fredag 3 augusti 2012

11-kaffe



Idag har jag plockat en kopp med smultron. Så häääärligt.



 Det gav mig iden att göra en paj till 11-kaffet.
Är trött på allt fikabröd.






Jag har använt mig av en vanlig smulpaj med margarin, socker, lite vetemjöl och havregryn. Jag mäter aldrig eftersom mina formar är så olika stora.

Först har jag smultron, äpple och på det lite potatismjöl, det binder vätskan  och har man på socker också så blir det lite knäckigt under smultäcket.
Idag var grädde, vaniljsås och mjölk slut. Vad göra???
Jo det fanns philadelphia ost lite crème fraiche och florsocker. Jag blandade ihop det till en kräm.
Det blev en fin brytning mellan krämen och pajen.

Ha en go helg! Nu gör jag lite uppehåll för jag har annat för mig just nu. Kommer tillbaka efter helgen så får ni se.
Kram Meta


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ska bli trevligt att följa din blogg.
Maggan

Meta sa...

Du är så välkommen! Meta