Bloggintresserade

tisdag 15 juli 2014

Lite från ovan.

Hej alla vänner i den sköna sommaren!

Ja här duggar det tätt mellan skurarna. Måla hinner jag ändå för jag står under tak mesta delen. Nu är takfoten på baksidan snart färdig med. Allt som blir gjort känns bra. Mannen drar vattenledning och elledningar idag, vilken tid allt tar, borra såga spika skruva om vart annat. Men bra blir det nog.

Idag roade jag mig med att knäppa bilder från taket. de blir nog inte så många gånger till jag står där gillar det inte så värst mycket.


Det var lite kul att se kolonin lite från ovan. 
Överallt är det täckta högar med virke. Snart är de borta.












Det såg lite annorlunda ut.Ganska så fint tyckte jag.


Upptäckte en blomma i mitt växthus idag. Det är nog 3 år sedan jag tog ett skott på ett slott i Skottland på vår resa där. Det var två Engleska pelargoner som jag bara inte kunde låta bli. 
En tomteröd och så denna.
Hade för mig att den var mer vit men blommorna kanske blir lite olika. Tänkte att de skulle passa så bra ihop.
Nu är det knoppar på den med så vi får se hur det blir.

Tänk att ett växthus och lite hot om komposten satte fart på blomningen. HI hi.

I min trädgård har det slagit ut en ny ringblomma för mig. Den är jättesnygg tycker jag. Passar perfekt där den står vid min ros Under Cover och Lady Hammilton.
Den står på andra sidan gången.Hoppas det blir lite större blommor så den syns lite bättre.

Jag blev lite besviken på fröna för de har grott väldigt dåligt det är många som inte blev något. Det är så ibland. Ska göra ett nytt försök nästa år blir de inte stora och väl synliga ger jag upp.


En av mina nya liljor har slagit ut så fint. Det får nog bli fler av den nästa år.
 Hoppsan en liljebagge sitter visst på blombladet.

 



Bakom liljan kan man se en malva som jag satte förra året. Glad blir jag när den lever i år med.

Med det här önskar jag er en fin mitt i veckan dag
Kram Meta

7 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det kan vara väldigt roligt att se saker från ett annat perspektiv;-) Det ser så fint ut i din trädgård. Vilka fina pelargoner och ringblomman hade en vacker färg.
Kram,
Regina

Cat sa...

Det är väl härligt med ett annat perspektiv på tillvaron ;-) Jag tycker att det ser jättefint ut.
Ha de gott. Kram, Catarina

Rost och rädisor sa...

Kul med kolonin från ovan. Så söta dina luktärter är i klätterkupolen och dina nya lijor, hmmm!
Anette

Högagärde sa...

Vilken underbar ringblomma.Det är härligt med de lite annorlunda färgkombinationerna. Florister älskar alltid "konstiga" färger.

Kram Elisabeth

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ser högt ut, men du hade ju kameran och hålla dig i...fniss. Så fint växthuset var ovanifrån. Och din skotska pelargon, en riktig skönhet.
Kramar/AM

Anonym sa...

Vilket härligt perspektiv!Håll i dej!

LINDA sa...

Så härligt med takperspektiv! Tänk om jag vågade mig upp, men det gör jag inte. Blir allt mindre förtjust i höjder. Växthuset ser verkligen jätteinbjudande ut uppifrån - mitt skulle bara visa en kompakt grön massa av vindruveblad ;)

Kram
//Linda