Bloggintresserade

söndag 6 juli 2014

Etapp två.

Hej mina vänner!

Nu har vi i alla fall fått sommarvärme här 26 grader så det går inte att klaga.
Lite tung luft har det varit men ingen åska i alla fall. Ska visst bli fint minst två dagar till tur för oss som bygger,


Bygga ja. Nu rullar det på med en faslig fart.
Efter allt skruvande och spikande för att få till alla reglar på rätt ställe till bjälklaget.
Var det dags att hämta alla väggblocken som skall resas upp.




Jag får dåligt samvete och mår dåligt när mannen skall göra allt själv nu när jag inte får lyfta tungt.
Han har gjort det bra.

När alla blocken var avlastade Var det allt tid för lite fika.
Det fanns inte så mycket hemma, det är tur att mina land ger oss lite att fixa en paj med.
 

Det blev en blandning av hallon vinbär och jordgubbar och smuldeg över.
Gott var det.







 
Efter fikat hade vi nya 
krafter att ställa upp blocken. Mannen gjorde grovjobbet jag var där och höll i så de inte ramlade ner innan han satt fast dom.


 
Här har vi bara några block kvar. Mannen hämtade reglar och fönster och mätte dörrarna så vi skulle få de på rätt plats.


När vi packade ihop för kvällen såg huset ut så här. Imorgon är det takläggning så långt han hinner med.



 Avslutar med bilder på en av mina mesta favorit rosor. Amber Cover
Den blommar så mycket i år och har hur mycket knoppar som helst på väg. 







Önskar er alla en fin och härlig vecka.
Kram Meta

3 kommentarer:

Högagärde sa...

Härligt. det är ju snart färdigt...typ.

Ha en fin vecka. Elisabeth

lavendia sa...

Där går det undan. Nu blir det snart taklagsfest.
Den gula rosen blev jag också förtjust i. Jag har en som heter Sun cover, dock inte lika fin.

Cat sa...

Ljuvlig färg på dina rosor.
Spännande att se bygget klart. Ha de gott. Kram, Catarina