Bloggintresserade

torsdag 29 augusti 2013

Flytt.

Hej mina vänner!

Nu kommer den där dagen jag helst inte vill skall komma just nu. Flytta hem dagen.

Det börjar kännas lite kuligt på morgonen och kvällarna blir mörkare och längre inne i stugan.


Ljusen brinner i alla ljusstakarna både för ljuset och värmens skull.
Visst det är mysigt.Meeen.....













Jag har ju ingen TV. så kvällarna blir långa när alla tidningar är lästa och datorn har gjort sitt.Inte så mycket kläder finns här heller.








Morgonen har inte samma klara sol utan dimma och grå himmel





Parkeringen är rätt tom både morgon och kväll.

Det börjar kännas lite öde här på kvällar och morgnar, vi är inte så många som bor över nu.



På buskar och träd märks det att hösten är på väg.
Vinbär och hallon får gula blad och ser allmänt trista ut.













 Kaprifolen som har blommat hela sommaren har nog sin sista blomma, nu återstår bara de röda bären.










Träden ute i skogen börjar också att byta färg.





 

 Jag har packat lite väskor och blommor  för att ta med hem idag. 


Maten får stanna ett tag till. 
Jag är ju här varje fin dag, i alla fall på em.   Är helgerna fina sover jag kanske över någon natt till.Det hoppas jag på.

Ha en fin fredag
Kram Meta

6 kommentarer:

Desirée sa...

Så heldig du er som har en kolonihage å dra til! Men dessverre så er sommeren snart over, og hverdagen inntar oss igjen. Men vi må tenke positivt, høst og vinter er koselig på sin måte, og så er det snart sommer igjen!

Ha en fin torsdag :)

Cat sa...

Höstens vemod på något sätt. Men det är en känsla jag gillar, men så har jag inget torp eller koloni.
Ha de gott. Kram, Catarina

Hajan sa...

jag förstår att Du har det jobbigt nu, detta att flytta hem.
Men så är det inget vara beständigt.
lilla vän förstår hur Du har det.
kram

Unknown sa...

Så fint du har det med ljusen. Ha en fin fredag!

Solstrimmor sa...

Nog är det sorgligt när du nu lämnar din kära kolonistuga men allt har sin tid och du kan nog njuta länge till dagtid. Den här sommaren har ju verkligen gjort sitt namn rättvist och förhoppningsvis kommer det en till fast vi får längta ett tag efter den!

Kramar från Eva-Mari

ZielonaMila sa...

Great post, fantastic photos:) Greetings