Bloggintresserade

onsdag 28 augusti 2013

Humle

Hej alla vänner där ute!


I år har jag massor av kottar på min Humle.
Min Jassminbuske  som står i närheten är helt inklädd i kottar. Humlen  har spridit sig så otroligt.


 






Jag gillar dessa kottar. Ska nog ta och göra nåt av dom.


 


 






Förr bryggde man ju Öl på Humle..

Har hört att om man har svårt att sova så ska man ha en påse under sängen så hjälper det.



 Något jag tycker är sommarfint är Humlestörar.
Jag har en vid gaveln på huset.

Min humle är en liten planta som jag räddade från min tomt, då jag kom hit.
Inte trodde jag att den skulle växa så mycket.
Den har nämligen stått i en liten plastkruka i några år innan jag visste vad jag skulle plantera den.

Önskar alla en skön torsdag
Kram Meta

4 kommentarer:

Unknown sa...

Humleranker er så fint, og planten er ett eget kapittel.
Tenk å vokse seg så stor og fin fra roten hver sommer.
Flotte bilder av en fin klatreplante Meta.
Maritklem.

Lotta sa...

Så fint med alla humlekottar...gör något fint av dem.
Kram Lotta

Unknown sa...

De är verkligen vackra humleplantorna, jag har tre som klär in en armeringsmatta. Det är inte under sängen man ska ha humlekottarna, utan under/i kudden. Prova att torka dem så kan du lägga några i ett örngott eller kanske göra små påsar med humle i och ha istället för lavendelpåsar. Hoppas du också får en fin torsdag!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Humle är jättefint, och den växer så det nästan syns. Din humlestör var häftig.
Kramar
AnnaMaria