Bloggintresserade

söndag 2 september 2012

Bärbuskar

Hej go vänner!

Jag har upp täckt att jag har 3 olika blåbärs buskar och det ser jag på bärens storlek.
De största blåbäret kommer från en buske jag köpte i våras, det mellersta är från mina äldsta buskar de som jag flyttat hit från min andra odlingslott.
Det minsta bäret kommer från ett krypblåbär som jag planterade i förra våren. Jag tyckte att det var så kalt under mina andra buskar och då tyckte de på plantskolan att jag kunde plantera dessa under.


Jag har två stycken havtorns buskar också. I våras fick jag plantera en ny honbuske för jag gjorde ett misstag och klippte min andra lite för hårt så den överlevde inte vintern
Buskarna heter "Svenne" och "Lotta". Man skall ha både han och hon plantor för att få bär. Den jag hade tidigare gav mycket fina bär som jag frusit in och gjort goda desserter av, hoppas det kommer att bli så kommande år också. 
Ny jobbarvecka väntar ha det gott!

Kramar från Meta

Inga kommentarer: