Bloggintresserade

lördag 29 september 2012

Några sena höstblommor

God lördagsmorgon!

Det känns som om blommorna ute inte orkar mer nu när det är svalare och en massa regn som visst aldrig tar slut.

Det finns några tappra kämpar ändå. Solhatten har stått länge nu tycker jag.

Höstastern, den låga blommar fint och den höga börjar att visa färg både den lila och vinröda. Har även en vit men den är mycket senare än de övriga så jag tror inte att den kommer att blomma så mycket i år. Har flyttat den på olika ställen till i år, för att se om den blommar tidigare någonstans.


 Här är det jättefina knoppar kan bara hoppas att de kan slå ut till sist.
 Lila rosen Gigi till vänster och den gamla rosen jag flyttade till nya roslandet i somras. Då vissnade alla knopparna men nu har det kommit nya. kul om de slog ut.

Här är det Astrid Lindgrens sista knoppar antar jag.



 
Några tappra rosor som blommor finns iallafall. den vita kryprosen och den rosa vid grinden som jag har räddat från ogräshögen.

Önskar er alla en härlig helg!

Kramar Meta

1 kommentar:

trädgårdsdrömmar sa...

Härligt med de sista blommorna som tappert blommar vidare trots regn och kyla.MVH