Bloggintresserade

måndag 10 september 2012

Mörkt vinrött till svart

 Hej mina vänner!
Gjorde en runda med kameran på min koloni, för att se om jag hittade nåt nytt att fota.


Kom att tänka på att i alla mina land så finns det mörkt vinröda och svarta blommor.
Övre bilden är en lilja den är visserligen ljus på insidan men mörkare på utsidan. Den är så fin att jag kunde inte låta bli att ta med den.

Jag hittade en stormhatt som klättrar, det har jag aldrig sett förut så jag var jättenyfiken på hur den skulle se ut. Den är ju helt häftig tycker jag. Det är massor av blommor.

En svart viol på sluttampen. Den har inte varit så blomvillig i år, håller tummarna till nästa sommar.

 Schokladblomman är ju helt underbar tycker jag. Hoppas den överlever till nästa år den också.
 Jag har flera sorters kärleksört, den här har mörka blad och en mörkare blomma än den mest vanliga.
Ett silverax tittar upp bakom pioner och andra tidigt blommande perenner.


Revsugan är en jättebra marktäckare den finns lite överallt i mina land.

Här är det min röda ros som kommer med några sena knoppar och bladen är ju så fina där de bryter av ibland allt grönt.
Alunroten är häftig i både krukor och land.Brukar köpa några på hösten till krukorna och sen planterar jag dom i landen.

Till och med bland mina pelargoner finns mörklila färger den här har långa stänglar med massor av blommor.

Sobert svarta blomkramar från Meta

Inga kommentarer: