Bloggintresserade

söndag 16 september 2012

Loppistur

God morgon!
På söndagen  bestämde vi oss för att göra en utflykt till lite loppisar och någon trädgård.
Vi började vår utflykt med en loppis i 
Moheda utanför Växjö. Det blev en fika innan det öppnade,bland koppar och kannor i träden och faten runt ett blomland.
Kan inte fatta att man kan samla ihop så mycket grejer på ett och samma ställe. Där fanns allt som man kan tänkas köpa. 

 
Den här stolen blev jag jätteförtjust i, men tyvärr så var bilen för trång så den fick stanna kvar till någon annan som vill ha den.
Vår resa fortsatte till klockargårdens trädgårdsbutik i Ör.
Den har jag skrivit om tidigare men här är några bilder från denna gången.
Några vackra blommor

Undrar vad vi skall välja? tar nog den med glasprisman på säger M.





Även jag fick lite grejor med hem både från loppisen och trädgården.
 På loppisen blev det 4fina glas till en senare dekoration. Ett tennfat en tekopp trefot och 2äggkoppar och några små glas( ni vet inget loppis utan glas)
 En kruka, sån som jag letar efter var jag än är, de är lite svåra att hitta, har bara små tidigare men nu stod den bara där och väntade på mig.

På blombutiken blev det 2 ljuslyktor(rostiga såklart) en svart kruka och flera hållare till blommor, så de inte ligger efter marken utan man kan se hur fina de är.









Tack till er båda för en jätte trevlig helg både hemma och på resan.

Kramar Meta

3 kommentarer:

Helena sa...

Hej o tack för hälsningen hos mig!
Du den där loppisen verkar ju galet bra!Ser massor jag kunde behöva ;-) ha i trädgården.
KRAM från mig!

Gunilla sa...

Vilket härligt ställe där skulle jag vilja gå och botanisera. Jag är väldigt svag för loppisar det är så kul.

Vilka fina fynd du gjorde.

Ha en riktigt fin avslutning på helgen.

Kram

Änglarum sa...

Hej! vilken mysig tur och fina fynd ;=) du undrade om det var en pelargon jag hade,men det är det inte! bara en ettårig hängväxt! men den är väldigt dekorativ.Ny vecka nya tag, ha det gott ;)kram Jessica