Bloggintresserade

söndag 26 augusti 2012

Sofiero

 Trädgårdsfest på Sofiero.
Oj vad det var svårt att välja bilder till inlägget. Det blir många bilder denna gång. Kändes bättre än att göra fler inlägg.

                              
Flora linnea från Helsingborg var där med massor av fina rosor.            


Fiffigt att plantera sina blommor i väskor så här, om man har lite utrymme på marken.

 
Skulle jag ställa denna vackra Marguerit på min koloni skulle det inte va så mycket plats kvar till annat.

 

En röd Kvanne i älvornas  
trädgård.









De här fina urnorna och faten i rost med blommor skulle passa bra hos lilla mig.

 Hannu lagar mat hela dagarna det är inte illa.
Skulle tro att det kommer bilder på hans blogg också. Kolla in Här. om ni vill se mer.

Det gick att handla matvaror också. Hällbröd, korvar, mjukt bröd och ost från Öland, den var jättegod köpte en bit med hem.
 






Nu ropar våra magar på lite mat, det blev lax, potatis kantareller och en potatiskräm. det smakade bra!
        Hoppas att denna fina bukett vinner nåt pris .


Lite antikviteter fanns det också.





 
Kolla in spaet! det vore häftigt att ha hemma på kolonin. men var??????




Gillar ni pil så kolla in det här! Bara att sätta igång och exprementera.

Det sista vi tittade på var en utställning av keramiker och andra konstnärer där allt gick att köpa. Jag har valt ut en del jag föll för som skulle va kul att ha.


Det här var en fin och inspirerande dag jag fick tack vare min väninna här på kolonin som följde med till Sofiero.. Ett stort Tack till dig L.

Kramar Meta

Inga kommentarer: