Bloggintresserade

tisdag 14 augusti 2012

Kokbok

Hej goa vänner!

Ibland undrar jag över hur ni andra gör med era recept?
 Ligger de i en låda och glöms bort?
Eller har ni ordning på dom i pärmar eller registerfack????

Visst finns det massor av skrivna böcker men jag kan inte låta bli att klippa ur tidningar.

Jag fick en idé när jag var till en butik i Falun ( som tyvärr inte finns längre) De reade ut lite grejer bl.a. handdukar med tryck av prinsessornas kokbok. Jag minns den från min mammas tid. Handdukarna var så fina tyckte jag.
Jag har klätt mina pärmar med dom, numrerat, och skrivit KOKBOK  längst ner med en bokstav på varje pärms rygg.
Så nu har jag så fint på min hylla i köket och några finns på kolonin så jag slipper frakta dit böcker varje sommar. Har lite svårt att laga mat utan kokbok.

Matprat  Kramar från Meta

Inga kommentarer: