Bloggintresserade

tisdag 12 juni 2012

Översta delen av vår tomt.


Det här är sista inlägget från dåtid. Nu är vi inne i nutid i alla inlägg framöver.( Har visst redan varit där mellan varven.)

Nu skall vi göra spaljéer för mina rosor och klematisar.
Vi åker till en brädgård för att köpa armeringsmattor de är rostiga och bra för växterna att klättra på
Till stolpar
använder vi tryckt virke 
där vi sätter fast 
armeringsmattorna.       

Baksidan är 13m.lång så vi får plats med fack till en kompost också gömd
på baksidan av huset.



Det är ganska så stor nivåskillnad bakom huset och ner till gräset. Vi har gjort några trappsteg där. Nedanför har vi gjort en liten plats att sitta på och njuta av solen.Den är mycket bra att ha på våren upptäckte jag i år. Vi har gjort som ett tak över av armeringsnät där det skall klättra ett blåregn och en honungsros.
Jag har planterat växter vid spaljén, rosor och klematis. Även framför har det blivit lite rosor och många lökväxter som blommade nu i vår.Det har ni ju redan sett.
För att det inte skall synas så bra där komposten är, har vi satt en spaljé, som låg under huset, där kommer det att klättra en alpklematis i gul färg.
Jag är ingen älskare av gula blommor i mina rabatter men jag har en avdelning här som har många gula och orange färger. Här finns den mångfärgade rosen som jag fick att överleva.Rabatten fortsätter efter hela kanten, den slutar i vitt där det är kvällsskugga. Mellan det är ett parti med blålila rosor och perenner i vitt och blålila.

Nu när sommaren kommer skall jag ta bilder så ni får se, är lite nyfiken själv hur det kommer att bli.Det kanske inte alls blir som jag tänkt mig.( bara värmen ville komma så blommorna slår ut)
Som jag skrivit tidigare så gillar jag att pröva mig fram med nya kombinationer i färg och form.


Det var allt för denna gången och välkommen in i nutiden!
Kramar Meta


Inga kommentarer: