Bloggintresserade

fredag 22 juni 2012

Midsommar


 Resan till Vadstena på midsommarafton 2012
  Första stoppet var på antiken innan Vadstena. Där fanns massor av fina grejor som jag vill ha......

När vi väntade på att få klä stången så tog jag denna vy över Vadstena vid Vättern och klosterkyrkan.

OHHH om jag fick bada ändå.


 






 Stången som alla barn ska klä med dessa vackra blommmor.

Det fanns flera hinkar med vackra blommor.
Prästkragar, lupiner, blåklint mm.

 


Mitt barnbarn som är på besök denna helgen är med och klär stången.


Så vacker och tung den var, det behövs flera karlar att gå runt och visa den för alla och för att få den på sin plats.
 Man kunde köpa en balong och skriva en hälsning på en lapp och skicka iväg den och hoppas på att någon hittar den och ringer till avsändaren.

Här skickar mitt barnbarn iväg sin balong, den syns vid första flaggstången, ni kan se pricken mitt i den andra bilden där är hennes balong.Så nu väntar vi......

När vi kom hem grillade vi och åt en god middag precis innan regnet bara öste ner. och vi fick äta vår efterrätt inne i värmen.


Hoppas att ni haft en fin helg och sluppit regnet vid dansen runt stången.

Kramar Meta

Inga kommentarer: