Bloggintresserade

onsdag 6 november 2013

Födelsedagsblomma och lite till

Hej alla vänner !

Dagar och veckor bara rusar iväg.
Tyckte att det var så långt till den 9 nov. När vi skall fira en god vän som fyllt 75 år.
Nu är vi där till helgen.

Jag har fått i uppgift att fixa nåt i blomväg

 


Var till butiken idag och där hittade jag små söta julrosor och en bärljung som jag planterade i en kruka med ett mosshjärta och ett ljus.
Hoppas det kan lysa upp lite i mörkret.

 


 Eftersom jag inte har så mycket ork över efter dagens arbete. Pyntar jag lite varje dag för att bli färdig till Advent..
Idag blev en hörna i vardagsrummet pyntat. De där 
brahasakerna i skåpen kom till nytta då. En spegel som bara legat där fick ta plats på skåpet
 


Ljusen speglar sig fint i  spegeln.Jag har ju en stor spegel på väggen också som reflekterar ljuset.




Här fick också statyn med den sjungande ängeln en julros  och två järnljusstakar ta plats.
Den rödvita duken är ett loppisfynd sen en tid tillbaka.Den har också ""legat till sig"" i lådan ett tag.

Jag kommer ihåg att mamma hade spegelglas på bordet när det var fest precis som det visades i 
"Jeanne d´ Arks" magasin denna gången.


Det här var min onsdag. 
Har ni börjat fundera på Advent än??
Önskar alla en bra mitt i veckan kväll
Kram Meta

9 kommentarer:

Jannibele sa...

Så fint du lager det til din venns bursdag. Hun kommer til å bli kjempeglad:) Ha en fin kveld.

Lotta sa...

Så fint med mosshjärtat....
Kram Lotta

Änglarum sa...

Hej! ja tankarna på advents fix har i af infunnit sig..så söta små julrosor,kanske skulle köpa hem några.ha en fin forts på veckan kram Jessica

Maj sa...

Jag har det lätt med julpynt i Lyan, bara ett rum och kanske något i köket. Fn sysselsätter jag mig med att försöka hitta ett glöggset jag gillar. Har bjudit på några på Tradera men de blev för dyra och i affärerna har jag ännu inte hittat något. Letar vidare.....

Hajan sa...

Jag skall också börja lite med
advents pyntning
Så fort det gått nu på slutet
men man hinner, man behöver inte stressa så mycket.


liten kram från Hajan

"Hemmet är min vrå" sa...

Så fint du pyntat. Det blir lite då och då, en liten grej här och där. Bara ljusstakarna kommer fram, då blir det mer som kommer fram. Ha en fin dag. Kram Mimmi

Vardag och flärd sa...

Så fin blomgrupp du gjort, en sådan håller sig ett bra tag och det är ju roligt.
Tycker det verkar som du har mycket ork så mycket som du pyntar och fixar. Spegelglasen på bordet minns jag sen jag var barn och var på riktigt fina kalas. Kul att det kommer tillbaka, såg också i Jdl.
Ha det fint!
Kram Eva

Katta sa...

Jättefin kruka du gjort i ordning! Funderar absolut på advent redan. Kram Katta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jodå, rätt som det är ställer jag fram något. Köpte glögg idag och då fick den stå framme i ett flaskställ. Det är mysigt och smyga in advent och jul, och inte ta allt på en gång.
Jättefint arrangemang du gjorde till jubilaren.
Kramar
AnnaMaria