Bloggintresserade

tisdag 19 november 2013

Efterlysning och Hyacint

Hej alla vänner!

Idag har jag en efterlysning om det är någon som har sett de här kopparna och kannan förut?????







Faten är gula och koppen har en insekt på örat.

De är små söta koppar, typ mocka koppar, som man kallade de små kaffekopparna för förr.


Kannan har också en insekt.


Skulle vara kul att veta vad de kommer från. De är inte svenska i alla fall så mycket kan jag se på texten på kannan.


Nu har de första julblommor kommit hem till mig.
 
Har gjort en liten grupp som min dotter skall få när vi ska till henne på mitt barnbarns 7-års kalas till helgen.







 Det blev två hyacinter och en liten julros i mitten, har tillfört lite höst också iform av rönnbär och mossa, det är ju inte advent än



 Jag har sparat en hyacint till mig med.
Tycker att de är vackrast när de är i knopp och man ser den bulliga löken.
Här står den i en järnkruka med en glaskupa över och naturligtvis mossa och rönnbär.
Den skall få stå på balkongen så länge, där det är lite kyligt, så den inte slår ut så fort. 
 


Lite nytta har jag gjort idag också. Det blev 4 köttfärslimpor i ugnen. Oh vad det doftar gott.




Önskar er alla, trotts regnet, en fin tisdag
Kram Meta

2 kommentarer:

Maj sa...

Hej! Här i Gbg har vi en fransk delikatessbutik. Jag har inte varit där på länge men fick en känsla av att jag sett dessa koppar där vid något tillfälle.Länk här
http://www.lamaisonfrancaise.se/#bienvenue

AnitasVäxtkraft sa...

Så flitig du har varit idag. Jag har putsat fönster hos min dotter - sen kom regnet även här.

/ Anita