Bloggintresserade

onsdag 3 oktober 2012

De sista bären

Har aldrig sett så söta nypon förut de är från Honungsrosen.
Har ingen aning om det går att använda dom. Nån som vet????

Jag har några kvittenbuskar. de är inte så stora men det finns fina kvitten på dom. kunde vara kul att göra lite marmelad på prov även om det bara blir 1 burk.
Mina hösthallon är heller inte så många. Jag har dom mest för att äta från busken.
Mina björnbär är så stora, de både blommar och har mycket bär . Önskar bara att de mognar.Det kan hända att jag får flytta busken till ett soligare läge på hösten, till nästa år,om alla bär skall mogna.

Jag har aldrig haft smultron förr. Det var en härlig upplevelse att få så mycket bär och att de blommar än och har stora smultron nästan som jordgubbar nu på hösten


Kram Meta

Inga kommentarer: