Bloggintresserade

söndag 7 oktober 2012

Pelargoner

God morgon!  
Jaså det passar att blomma nu när jag inte ser er! (de kanske är blyga) Det känns lite hårt att plocka undan dom när de blommar så fint. 


En del pelargoner får stå på fönsterbrädan i mitt arbetsrum över vintern.
 Som ni ser så börjar det bli ganska fullt nu,de står både högt och lågt. Det blev många nya som inte klarar av min annars så hårda behandling. 

 

Jag stoppar nämligen ner dom i papperspåsar och stänger till, så det blir mörkt och ställer svalt.



När det blir feb. plockar jag fram dom igen . Då får de ny jord och blir ompysslade.
Jag klipper ner dom ganska så hårt och de brukar överleva och bli fina till sommaren.

Välkommen till min nyaste följare. vad glad jag blir!


Måste också få visa vad jag fick av min vän E. när hon fick några pelargonskott av mig.  

Jag blev så glad Tack än en gång. Den kan jag ju använda hela året bara att byta ut dekorationen på korgen under. Det blir nog pepparkakor och mossa till advent.  


Längtans kramar  Meta


1 kommentar:

Tusenfröjd sa...

Vad glad jag blir att du hittade till min blogg, välkommen! Nu vet jag inte riktigt var du bor men du är alltid välkommen om du har vägarna förbi. Nu ska jag kika runt lite hos dig. Ha en fin söndagskväll /Liv