Bloggintresserade

tisdag 9 oktober 2012

Avsluta och rensat.

 Nej, jag skall inte avsluta min blogg.
Min odlingslott på området där jag bor skall avslutas. Jag orkar inte med att sköta 2 ställen.

Så här såg det ut när jag började för ca.7 år sedan.


Nu kan ni se att det är rätt misskött. Fy så mycket jag har att rensa och ta bort, brädor och en massa sten och ett växthus som skall flyttas till min kolonilott.

Jag har tagit bort växterna en gång men nu har det kommit nya har väl missat några rötter antar jag. De får åka på komposten om ingen vill ha dom på området förstås. Har lite bär buskar kvar som jag inte riktigt vet var jag skall göra av.


Skall jag orka med det här får jag nog göra lite varje dag det är sol. Det skall lämnas rensat och fint till nästa som kommer.

Ni kanske förstår varför jag vill lämna denna lott när ni ser bilden här. Så här ser det ut varje gång det regnar även om det är torrare somrar

Kramar Meta




1 kommentar:

Le petit jardin sa...

hej, vilken fin blogg du har och vad fint det har blivit på din koloni.

köpte själv koloni Augusti 2011 och har kämpat på nu i ett år med att få den iordning..men vi har en bit kvar :)

det är ett härligt jobb och en mysig oas

kram kajsa