Bloggintresserade

söndag 30 oktober 2016

Vilken dag.....

Hej alla soliga vänner!

Ja ni vilken dag jag haft på kolonin idag. Sol klarblå himmel och nästan ingen blåst.
 
 Det händer rätt ofta att vi samlas hos varandra för en fika när vi är på kolonin. Mitt kök är väldigt litet så det blir trångt men vad gör det.
"Finns det hjärterum finns det stjärterum" är det ju.

En himmel som jag verkligen vill ha flera dagar av.
Så häftigt att få en sån dag till.



Även blommorna gillar nog det här för de visar sin bästa sida kan jag se.


En frösådd liten ringblomma lyser ikapp med  solen idag 
 



Nu ni har den rosa höstastern slagit ut. 
Den är såå söt. Hoppas den trivs och blir större till nästa år.


I krukan vid grinden har det slagit ut en ny prick klocka. Den är ju bara såå fin. Nu gäller det att hålla liv i de blommor som står där så de blir fina nästa år med. 
Krukor med perenner kan var svåra att få och överleva för de ruttnar så lätt.


Den vita dubbla vivan har åxå vaknat till liv. 
Lite tidigt kanske tycker jag allt.
 

De sista luktärtorna lär de här nog vara. De har blommat oavbrutet sen i somras. Tacksamma är de allt att ha när de trivs.




Det här var min fina söndag på kolonin.
Hoppas det blir fler såna dagar. Så härligt att få njuta av solstrålarna när det blir mörkt så tidigt på dagen.
Önskar er alla en fin och skön söndagskväll innan den nya veckan drar igång.
Kram Meta.

6 kommentarer:

Cat sa...

Jamen visst gäller det att passa på att njuta av de få solstrålarna vi får se :-)
Du har fortfarande lite som blommar, här kanske jag med lite vilja kan hitta någon självsådd ringblomma eller så.
Ha en fin vecka. Kram, Catarina

BP sa...

Vi hade samma blåa himmel hos oss med. Å när satt man på balkongen i bara t-shirt den 20 oktober senast. Aldrig skulle jag säga, men jag har ett väldigt selektivt minne;-)

Å du upplevde ju samma sak på kolonin:-)))

Hajan sa...

Jaa det har varit en fin avslutning på dagarna hos oss alla.
Vi kan inte klaga, vi hade lite regn också, men det behövdes
hörde jag.

Följer din blogg antingen du vill eller inte, kram från Hajan

Erikslundsliv sa...

Jag håller med, vilken dag det var i går! Så soligt och fint har det ju inte varit på hela oktober. Nu väntas snö i Dalarna imorgon så det är bara att bylta på sig när man ska ut. Det känns så kallt och snön hänger liksom i luften.
Ha en fin vecka du med Meta!
Kram, Ann

LINDA sa...

Det verkar som om dagen blev som du hoppades att den skulle bli :) Det låter supermysigt med kolonigemenskap! Vänner att fika med är en fin gåva.

Kram
Linda

Unknown sa...

Du skaper hygge å trivsel rundt deg som alltid se jeg, så trivelig.
Fine blomster har du også, solen skinner på de som har fortjent det vet du.
God kveld til deg, Maritklem.