Bloggintresserade

måndag 24 oktober 2016

Koloni och instagram

Hej alla vänner i höstrusket( eller inte)!

Det är ju inte alla som är begåvade med ruskväder har jag förstått. Så blir det i vårt avlång land. Det är lite av spänningen när vi byter årstid tycker jag.

Jaha och vad har jag gjort idag då.
En tur till kolonin. Måste se till den. Som vanligt så finns det  de som inte har fattat det där med att grinden ska vara låst. Så kleti och pleti kan ta sig in och i stort sett göra som de vill där på kvällar och nätter. Vi är ändå förskonade till viss del från inbrott. En gång på de år jag har varit där.( inte hos mig då) Nog om det.

Idag blir det mobilbilder för kameran fick ligga hemma. Lite tung att bära.En del dagar orkar jag inte bära.

Det var inte så värst varmt (13gr.)där inne i stugan men ljusen värmer snabbt upp köket. 


Hade väl inte tänkt göra så mycket där idag. Men tro det om ni vill, jag han med att se solen en liiiten stund och då fick jag energi.
Jag har börjat skrapa på fönstren som ska sitta på ena sidan av verandan. Så vi slipper draget när vi sitter där på kvällen.
Fönstren är från mitt barndomshem,lite kul. Vi har släpat med oss dom i flera flyttar för kanske de kommer till användning. Nu så.

 I ett av landen har det kommit en jordgubbe på en ny planta med röda blommor. Undrar om den mognar??????
 (Den är faktiskt så där vit)


 
Den här vita höstanemonen ropade på mig idag" kom och se nu har jag slagit ut" 

Så glad jag blev nu vet jag att den lever.
Tycker nästan att den är snäppet finare än den rosa. Som jag tycker är vackrast på baksidan. hihi. 



Som den uppmärksamme har sett så har även jag fallit för frestelsen att testa instagram. Det är lite klurigt i början men det ska nog gå bra.Vi får se hur aktiv jag blir. Fast det är väldigt roligt att ha kontakten med de Bloggre som inte är så aktiva här. Jag heter "kolonimeta"  Kul om ni vill hänga på som följare.Jag ska försöka att inte upprepa mig på bloggen.
Önskar er alla en fin tisdag i morgon
Kram Meta 


9 kommentarer:

BP sa...

Jodå, vi har haft höstrusk här med idag. Undrar vilka delar av vårt avlånga land har haft sol... Vet bara att de snöade i Åsele igår, så det är nog bäst att låta bli att klaga om man säger så;-)

Bra att ha grejer som fönstrar till exempel kan verkligen komma till pass. Ska bli kul att se de "renoverade" fönstren när de sitter på plats som vindskydd. Vilken toppen idé och vilken återvinning... om man orkar med allt förarbete vill säga. Å du orkar ju ser jag:-)

Inger sa...

Skönt att fönstren kommer till användning. Har inte börjat med instagram, vet inte heller om det blir av.
Kram

Erikslundsliv sa...

Kul att ni tar vara på fönstren från ditt hem! Det blir liksom mer känsla med såna saker som man släpat med sig vid flytt.
Jag ska genast leta upp dig på Instagram, jag är ingen flitig instagrammare men en del bilder blir det ju.
Ha en fin kväll!
Kram, Ann

ullie sa...

Avskyr himla regnväder usch för rusk

ha ha ja hittade dej på insta kul :D

din onsdag o nää himla tråkigt med dem som inte kan skilja på andras saker o sina egna blää

kramizar

ullie sa...

glömde skriva o upprepa sej på bilder övaerallt på fb insta o bloggen ja det gör man ... alltid ha ha

Rost och rädisor sa...

Frost här inatt och alldeles vitt ute. Effektfullt mot de knallgula ekarna.
Kul att du hade sparade fönster nu när de behövdes.
Nu ska jag se om jag hittar dig på insta.
Allt gott

@rostochradisor

Maribel sa...

Hej Meta!
Höstrusk har det varit, idag ser det lite bättre ut, och ännu bättre skall det bli. Kul att ni kan återanvända fönstren från ditt barndomshem.
Ha det fint / Ses på Insta / Marika

Annes vita rum sa...

Då ses vi på instagram😉😉blink blink.. Tror dom flesta hittar dit. Det är kul med bloggandet, men insta blir så mycket enklare😄Ha det fint🤗

HWIT BLOGG sa...

Åhhh jag är så kluven med blogg/instagram, jag vet att fler o fler går över till insta men jag tycker flödet av bilder blir lite FÖR mycket där...men men...jag kör väl på med bloggen som en gammal fossil ha ha!
Kram till dig,
Titti