Bloggintresserade

torsdag 27 oktober 2016

El och lite annat.

Hej go vänner!

Torsdag och snart helg igen det går fort nu. Mannen är borta till på onsdag så jag har massor med tid att göra det jag vill på. Härligt.

Idag har solen lyst på oss här och på kolonin. En härlig dag blev det.


Den här skylten möttes vi av idag.
Tänk nu äntligen ska de börja gräva ner mer kabel så alla som vill kan få el till sina stugor. 


 
Så bra det känns. Området stiger i värde om vi får el till alla som vill ha och det är lättare att sälja sin stuga. Så var det inte förr då var det lite primitivt att bo på koloni. Nu vill de flesta ha samma standard som hemma.



Det är inte mycket folk här uppe på dagarna, någon enstaka bil och så arbetarboden med då.
I går eftermiddag och natt var vi till Tyresö  för att hämta hem en frys/kyl som ska vara i stora stugan. Det fick åxå följa med en soffa och några skåp. Det där med återvinning är bra det. I vår familj vandrar sakerna mellan oss hela tiden.


Efter en god middag var det dags för kaffe och kaka.innan vi åkte hem
Den stora dammsugaren är faktiskt en rulltårta, inte alls så dumt.



Här hemma på min gata sprakar det av härliga färger.
Idag lös det verkligen häftigt i solen bilden är från en annan dag


Ja det ser jag det måste bli lite  miskantus gräs hos mig.
Såå vackert det är.





Imorgon fredag och slut på en arbetsvecka för många av er.
Ha en härlig kväll och njut att det är helg
Kram Meta

8 kommentarer:

BP sa...

Så maken jobbar i saltgruvan och du gottar dig på kolonin;-) När jag såg dina "byggarbilder" så trodde jag att de skulle lägga fiberkabel för internet. Åsså var det bara "el". Ooooops!

Återvinning är bra och miljövänlig faktiskt. Maken min slänger inget som fortfarande fungerar. Jag är inte riktigt lagt åt samma hållet om man säger så...

Å stort GRATTIS till sol! Vi kunde njuta av den varan i typ 30 sekunder eller så. Hörde idag att Stockholm och Norrköping hade 30 minuters sol den här månaden. Minst i hela Sverige...

Cat sa...

Jaha, fram och tillbaka till huvudstaden bara så där ;-)
Men visst är det perfekt med återbruk, vi försöker också återbruka så mycket som möjligt. Lämna så få spår som möjligt till eftervärlden.
Den lilla stund solen tittade fram, sprakade de vackra höstfärgerna. Men idag är vi tillbaka i det grå, grå... igen.
Ha en fin helg. Kram, Catarina

HWIT BLOGG sa...

Äntligen fredag och jag önskar dig en skön helg!
Kram från Titti

Gunilla sa...

Riktigt bra att få in el till stugan man blir så bortskämd när det blir som hemma.
Vi brukar lämna in det som är i bra skick så att någon annan kan ha nytta av det. Synd att slänga.

Vilka härliga bakverk en bit av den rulltårtan skulle jag inte säga nej till.
Här har det varit lite kalt i natt för det är frost på gräsmattan men jag ser att i dag blir det nog soligt men det blåser ganska friskt så det blir att ta på sig riktigt med kläder när vi går ut idag.

Gräs är fantastiskt fint.

Trevlig helg

Trädgården Sanda Cottage sa...

Jag lovar att jag njutit idag när solen lyst hela dagen. Att bara få till det och perfekt under helgen oxå! Det måste vara en högre makt. Man har ju alltid en massa saker som "måste" göras innan vintern kommer och det sista kommer bli klart i morgon... Sen pausar jag till i vår :)

A House With A View sa...

Vad härligt att ni får in el till stugan, förstår att det blir bra på många sätt, både praktiskt och bra då det höjer värdet vid en försäljning. Det underlättar ju betydligt med el även i en stuga som inte används permanent. Och det där med återvinning gillar jag med, det går verkligen att fynda sådant andra valt bort :)

Önskar dig en fin söndag!

Kramar aka

Erikslundsliv sa...

Idag har vi haft en fantastisk höstdag med sol och helt vindstilla. Helt underbart efter den grå oktober vi haft tidigare!
Jag har plockat av de sista Aroma-äpplena för nu sägs det att det är kallare väder och till och med snö på gång här.
Lite pyssel nere i vår matkällare blev det också, den har blivit både trevligare och bättre organiserad. Det känns skönt!
Bra att ni får el på kolonin, det underlättar ju för alla.
Ha det gott i veckan!
Kram, Ann

Inger Marie sa...

Flotte høstfarger og kakene ser da veldig gode ut:)
Nå er det vel ikke lenge før du stenger kolonien? Vi håper på at snø og kulede holder seg borte ennå en stund:)