Bloggintresserade

onsdag 19 oktober 2016

Bock i kanten.

Hej alla där ute i höstmörkret.

Visst är det väl härligt när man kan bocka av saker som är färdiga.  

I går blev takschinglet färdiglagt.



I dag kom vindskivor och vattbrädorna på plats.
Det känns otroligt skönt inför vintern.



Som ni ser Astrarna står i full blom. Jag väntar än på den svagt rosa.



En sak till som är avbockad på listan är den där turen till Sortergården.
Det blev ett lass som hette duga. Några grannar passade också på att få med sitt.,Det blev ingen bild.

Ytterligare en bock har jag lyckats med idag. De växter som ska med hem är nu i lägenheten. Och de som går i vinter ide står också på plats.
Återstår gör de som jag tänkt ska få plats i sovstugan och köket. Undrar hur det ska gå????

Jag har tänkt testa några växter i växthuset i vinter. Plättar i luften ska ju klara vinter ute i södra delen av landet. Jag har några med de grova grenarna, en ska jag ha i växthuset och en på min inglasade balkong. Det gör inte så mycket om de inte klarar sig.

Nu är det mitt i veckan. Det går väldigt fort tycker jag. Nu blir det ingen koloni på några dagar för det ska regna. Då får jag passa på med annat ni vet det där tråkiga tvätta och stryka.
Önskar er alla en fin och bra mitt i veckans kväll
Kram Meta

6 kommentarer:

BP sa...

Stort GRATTIS till det färdiga taket. å otroligt fint det blev. Dessutom gillar jag färgen av ert hus - inte rött med vita knutar där inte. Bra:-)

Tråksysslor som stryka har vi rationaliserat bort sedan minst 20 år. Äger inte ens ett strykjärn... Däremot har vi (konstigt nog) en mangel i tvättstugan och jag envisas med att mangla påslakan - ooooops, ja, jag vet. Men mangeln funkar faktiskt fint för t-shirts också. Å byxben om man känner för det;-)

Erikslundsliv sa...

Fint tak! Ja, nu har jag också plockat bort mina krukor med sommarblommor och idag köpte jag Cyklamen till köksfönstret. Ett säkert tecken på att sommaren är slut.
Trist att tvätta och stryka, men skönt när det är klart!
Ha det fint!
Kram, Ann

Cat sa...

Men så härligt att få taket färdigt så här i sista momangen. Så fint det blev :-)

Ha de riktigt gott. Kram, Catarina

ullie sa...

ja guud så härligt det känns att bocka av check på den =)

underbara astrar

ullie sa...

Glömde säga så himla skönt me taket blev färdigt så slipper du oroa dej för det
har du ändrat på url för nu gick det inte igen =)

blir tokig på att man ska ändra på det hela tiden tycker ja på vissa ställen .
ja här sitter hon i massa ljus hav. grått tråk är namnet o huvudvärk . men väntar hem maken från växsjö han ringde innan krockat med ett rådjur usch kan ju gå hur som men nu på väg hem o rådjuret dödat av en jägare kramiz igen

HWIT BLOGG sa...

Men så skönt med taket! Ja plättar i luften är perfekta i växthuset, mina är ENORMA där ute nu...inne klarar jag dom sämre! Nä de får bli kvar där ute i vinter. Nu elda lite och sen gott fredagskaffe...
Kram Titti