Bloggintresserade

torsdag 22 januari 2015

vitt eller grått

Hej alla vänner i världen!

Ja ni här är det verkligen full fart med målandet. 
Skåpet till kolonin är klart. Det är äggvit stomme och strandgrå på luckor och lådor. All färg är från Jotun.



Undrar om inte jag får Colorama att överleva även i år Hihi.
Det finns nästan inget som är så roligt som att botanisera bland alla färger och färgbrytningar. Att kombinera och få skiftningar att gå ihop.

Jag har en så duktig vägledare i min butik i Huskvarna.Som vet och kan så mycket.Vi kan nog diskutera i timmar om det vill sig riktigt illa.Visst är det härligt med expediter som har tid när man kommer.
För det är en djungel med färg Och det går ju att blanda hej vilt.
 Här knappas det in vad som skall var och burken skakas i luckan bredvid. Jättesmidigt.

 Jag är kräsen med det jag väljer, både med  kvalitet och utseende. Det ska  hålla länge, för jag har inte tänkt måla fler gånger på kolonin. 
 Mannens kommentar är "det är tur jag slipper målningen".
 
Den här butiken har så mycket annat roligt med. Det gäller att var på sin vakt annars trillar det ner nåt annat i påsen också.






Så gjorde det denna gången. Det får ni se en annan gång.

Butiken jag var till ligger i Huskvarna. Det känner ni nog igen som fabriken med massor av tekniska grejer, symaskiner,spisar, gräsklippare osv..........
 
Här finns en lång passage som heter Esplanaden. 
                          Där finns det
flera statyer av
Arvid Bryth

Det här är  flickan Hanna.

Jag visar mer härifrån i sommar tror jag. Då är det nämligen mycket fina blomplanteringar och vatten blänk att gå och njuta av.
Idag var det ganska så mörkt och trist.


En trevlig dag var det hos mig. Hoppas ni också har det trevligt
Kram Meta

7 kommentarer:

Inger sa...

Lyckliga du som gillar att måla, passar mig inte alls tyvärr. Men färger är alltid fascinerande.
Ha en bra dag!

cissi sa...

Så kul att få läsa lite om Huskvarna. Där bodde jag i några år och faktiskt är min äldsta dotter döpt i Huskvarna kyrka! :)
En fin liten stad.....fast backig! ;)

Solstrimmor sa...

Jag gillar också att måla. Så lätt det är att förbättra gamla saker, ja, nya också, det har hänt!
Huskvarna har jag ingen relation till, ser fram emot att få se och veta mer i sommar!

Må gott!
Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint med dom två färgerna på skåpet, och bra och ha en butik där du kan få den nyansen du vill. Imorgon ska jag åka och köpa grå färg också.
Kramar/AM

Änglarum sa...

Hej!den butiken har man varit i ett antal gånger ;) dock har jag inte köpt färg,utan för de brukar ha så mysiga inrednings detaljer..skåpet ser fint ut!kram Jessica

helle sa...

Flot farvesammensætning på dit nymalede skab og skønt med en farvehandel hvor man kan få inspiration og gode råd.
Byen ser hyggelig ud!

Kram Helle

Cat sa...

Mysig färgaffär, härligt med expediter som tar sig tid.
Skåpet blir kanonfint.
Ha de gott. Kram, Cat