Bloggintresserade

måndag 19 januari 2015

Vad gick fel eller............

Hej mina vänner!

Hemma hos mig finns det en amaryllis som jag klippte av från löken. När den sista blomman slog ut såg den lite annorlunda ut. Ett kronblad var mindre och ett fattas.
Lite originell blev den. Rätt fin i alla fall.













Undrar om det blev för att jag klippte av den eller om den hade blivit så ändå.
 Är det någon annan som sett det här förut???????
 Tänk vad vår natur kan spela oss ett spratt ibland.Kul är det.
Förresten så såg jag att den amaryllisen min dotter fick av mig till advent, hade inte växt mer än några centimeter. Det är fortfarande två tjocka knoppar som är på väg upp.Undrar om den kommer upp.
Helleborus "Verboom Beauty" Den julrosen har blivit en ny favorit hos mig. Har mycket mindre antal blad och mer blommor. Passar perfekt att sätta i krukplantering, och kan sen flyttas ut. 


Några blommor från mig idag. Hoppas veckan börjat bra hos er. Jag håller till i målarverkstan Hihi
Kram Meta

10 kommentarer:

Tittis Trädgård sa...

Så fin din amaryllis är. Med lite fantasi ser den nästan ut som en vit duva som flyger. Julrosor är härliga, såg att en av mina blommar där ute i snön. Ha det fint/ Titti

ullie sa...

ha ha nej men va fin . kanske du skapat något nytt?
gillar julrosor oxå de e så fina.
må så gott ha en fin vecka

Änglarum sa...

Godmorgon ! Så fin skänken blev i sin silkesmatta färg:) tänk vad det ändrar hela utseendet på möbeln. Har en amaryllis som är på väg, den har sannerligen tagit tid på sig, men julen varar ju till påska sägs det hi hi. Kram Jessica

Jord under naglarna sa...

Det är kanske med amaryllisar som med oss människor, alla ser inte likadana ut, men är fina ändå. :)

Härligt med målarverkstad, ser bra ut!

Rost och rädisor sa...

Annorlunda amaryllis men det är väl kul med variation. Har aldrig sett nåt liknande.
Julrosen stor favorit.
Ha det så bra i målarverkstan.
Anette

LINDA sa...

Vilken fin! Den ser nästan ut som en fjäril. Fjärilsamaryllis :D

Ja, det är min lilla pippi. Han har precis blivit nio år. Nymfkakadua.

Kram
//Linda

Cat sa...

Men den såg ju för lustig ut :-)
Helleborus är nog min absoluta favorit, blommor när nästan inget annat gör och är så fantastiskt vacker. Älskar att plocka in stora buketter av dem
Ha de gott. Kram, Cat

Annika Christensen sa...

Den julrosen är så fint och trivs även inne. Alla andra är svåra inne tycker jag.
Amaryllisen är ju verkligen fin nästan finare än när de är normala.
Jag gillar bus.
Allt gott
Annika

Snäckskalsdalen. sa...

Så fin den blev, det annorlunda är alltid lite roligt. Och så är det väl så som det är med allt som finns liv i, det blir lite olika!
Agneta kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Din amaryllis ser ut som en orkidé, den är jättevacker. Fin julros också.
Kramar/AM