Bloggintresserade

fredag 15 juni 2012

Lite nyheter från min stuga.


Här har ni min plats där jag sitter och skriver mina inlägg och kikar runt hos er. Har inte plats med en skrivplats i denna stugan utan detta bordet används till allt här i rummet.

Mitt avlopp fungerar inte så bra så därför står jag ute och diskar. Min utsikt är ju fin, blårandiga violer och rosa pelargoner skall det bli  (bara solen vill komma och locka fram  blommorna)
 
Kaffekopparna som jag har diskat är min mormors,de är tunna och jätte goda att dricka kaffe ur när vi sitter ute och så tycker jag att sådant här porslin passar så bra på en koloni..

 

Är så glad för detta är första året jag har blommor på min rosmarin.              
Har tidigare haft den på en inglasad balkong kanske beror det på det att den inte blommat.


För några helger sedan var vi här och snickrade lite, det blev en ny bänk och 2 efterlängtade skåp i mitt lilla kök.Nu kan jag laga lite mer mat och ställa undan grejer så att bänken blir tom. Har även hittat en micro på loppis som har fått plats under bänken, framför skall jag ha ett förhänge.
Jag har bott här några helger, men det är lite kyligt ännu, får ha värmen på på morgonen en stund innan jag går upp.

Nätterna är ännu nyckfulla och kalla och det regnar ju rätt mycket med så de blir blött så mina "pellisar" har fått stå på trappen under tak, för jag vill ha dom kvar till sommaren kommer.

Tack för denna gång och kram från 
Meta.










2 kommentarer:

Änglarum sa...

Roligt att läsa dina inlägg! önskar dig en trevlig helg!kram Jessica

Meta sa...

Tack för det rara du. Det värmer att höra!
Ha en fin fortsättning på helgen. vi har medlemsmöte med sill och potatis i morgon.
Kram Meta