Bloggintresserade

fredag 29 juni 2012

Dalarna


 Min resa till Dalarna var både blöt av regn och åska så otäck såååå.
 Trotts det så hann jag med en hel del både blommor och loppisar och naturligtvis att fixa håret.( det finns ju bara en frisör som är best i Borlänge har jag lärt mig. Hi Hi.)
Här är en trädgård som jag inte tidigare besökt i Borlänge. Trädgården ligger i byn Bäsna strax utanför Borlänge Det var en fin och välordnad handelsträdgård med massor av växter många fina sorters rosor och pelargoner fanns det och mycket mer.


 Här finns en liten kaffestuga Där kunde man köpa kaffe med pelargonkaka. Mums



 Min favorit frisör har sin del i en salong i Romme, där var tidigare ett Armeområde. Här har ANN och hennes kompanjoner både frisersalongen Ta Malja och en fin butik IDe-A kolla in deras hemsida.       ide-a.se

  På trappan välkomnas man av fina grejor
 
 De säljer både nya och äldre saker, tyger och kläder. En Diversebutik kan man säga med massor av fina grejor.


 Och längst in finns salongen där de gör sina kunder helt fantastiskt fina och nöjda!!!!!
 
 Här är min "frissa" Ann, hon är helt otroligt bra på att förstå och göra så att jag blir fin och att det känns härligt. Jag kan säga hur jag tänkt mig och hon fixar det så bra såååå.


Det finns många bra loppisar i och runt Borlänge. Här är några av dom.
Den här var ny för mig.


På vägen tillbaka till Jönköping stannade vi till på Åsby trädgård där köpte jag lite blommor





Så här välkomnad blir man, känns faktiskt som om jag var i en inredningsbutik istället för en handelsträdgård.



Vad jag köpte på resan får ni se en annan gång. det blir även lite från Festivalen som var i Borlänge när vi var där.


Vi ses igen 
Kram Meta




Inga kommentarer: