Bloggintresserade

fredag 8 juni 2012

Kransfnatt

Nu kommer ett inlägg om en av mina hobbisar  nämligen Kransar.
När jag inte har så mycket att göra,
då kommer mitt skapar fnatt.
Då tillverkar jag bland annat kransar på löpande band.
Det är ju så roligt 
att pröva olika växter ihop och se hur det blir.
Det här hjärtat och ljuskransen är av oregano blommor.





På hösten har jag en stor favorit och det är nypon, tycker att det är så fint till hösten med orange. Förra året använde jag mig av lammöra och nypon det blev bra tycker jag, Det håller sig bra hela vintern, kransen hänger fortfarande i mitt kök.

Här har jag tagit lammöra och oregano, de sitter på en halmstomme det är därför de ligger så fint.


En liten krans med lammöra och vitpytta. Det är en blomma som torkar fint tillsammans med lammörat. har en halmstomme som är klädd med lammöra under. har sett att det blir finare kransar då.
 Här är ytterligare en med lammöra och oregano. Den har hängt i min stuga över vintern och den är fin än.

 



När hösten kommer är det ju fint med en krans på dörren den här fick min dotter till inflyttningen i sitt nya hem.
Det är vit kockljung,lammöra,mossa och smällbär. (Ide´n har jag lånat.)


Naturligtvis blev det en krans till badrummet av lavendel för den var så fin och kraftig i förra året.



 Det var ett litet smakprov på förra årets kransar
Nu undrar jag vad som kommer denna sommar och höst i kransväg det vet man aldrig.
En ny favorit att binda kransar med är ju lammöra som goa Lotten  med bloggen lottensvita.blogspot.com  har inspirerat mig till att använda. Kika gärna in till henne då får ni se mycket fint. Missa inte de otroligt fina och även lite underfundiga halsbanden hon gör och säljer.


 Nu skall jag till paviljongen på grillkväll. Det sker varje fredag här på kolonin, kul att få träffa nya stugägare, i år har vi bytt i många stugor.

Kramar Meta





























Inga kommentarer: