Bloggintresserade

tisdag 19 juni 2012

"Fyndet"


 I mitt område där jag bor finns det en "loppis" som har massor av fina saker. Jag gör ett besök nästan varje tisdag och torsdag när jag åker hem från mitt jobb. Fyndet som det heter ligger där bussarna stannar bara att gå runt hörnet,och sen fortsätter jag hem, väldigt ofta har jag med mig nåt stort eller litet.
All behållning går till hjälp i bla. Afganistan som är ett mycket fattigt land du kan läsa mer på deras hemsida om du är intresserad.  www.fyndet.rfg.se

 Den här stolen med rotting, från IKEA, har jag letat efter länge har nämligen en förut. 
 
Den är så liten och bra att sitta i och passar bra på min veranda. Eftersom verandan är så smal  får inte stora stolar plats om man ska kunna gå förbi när någon sitter där..


Det här bordet är mitt senaste inköp det är samma sak här det är litet och nätt så det får bra plats på min veranda.
Tycker det har en liten fin och nätt fot, inget att snava över.

Kaffebryggare är ju nåt det är svårt att leva utan, den här hittade jag får någon vecka sedan fin eller hur. kostar ganska mycket ute i butik men inte på Fyndet, där har man råd att köpa den.

Jag tycker att man skall återanvända saker så mycket det går, för det är bra för miljön och en sak till, man kan få mycket mer för pengarna och tröttnar man så kan man byta ut det eftersom det inte kostat så mycket.

Min morfar var skräddare och finsnickare han gjorde alla möblerna till sin familj. En sån här lite stol var det vanligt att barnen fick ( morfar skulle varit över150 år om han levat) alla barn i familjen fick en sådan, det är bara en som är hel och finns kvar. Nu har jag hittat en till på Fyndet så nu kan mina barn få var sin efter mig.


Överkastet till en dubbelsäng blev fin överdrag till min soffa/säng
också från fyndet tror det var 50 kr. för det.


Det här hörnskåpet är också därifrån, det skall nog få en annan färg men har svårt att bestämma mig för vilken.



Det är ju inte bara möbler och stora saker som jag köper där. De har mycket porslin, böcker, ibland fina mattor ja de säljer allt man skulle behöva.  Skulle kunna möblera ett helt hem om man ville med fina saker därifrån. 
Det enda jag har brist på är plats till allt jag skulle vilja ha som är fint, men som sagt det är ju ganska så billigt så man kan ju byta ut.

En annan gång får ni höra om vad jag är mest svag för på loppis.

Kramar från Meta






1 kommentar:

Änglarum sa...

Brukar titta in där lite nu o då..ibland hittar man något i bland inte!fortfarande har de bra priser, om man jämför med de övriga.kram Jessica