Bloggintresserade

onsdag 17 september 2014

Två flugor i en smäll. Hos Växthusliv.

Hej alla vänner!

Nu satte Linda med växthus liv. mig på pottan i alla fall. Två flugor i en smäll, undrar hur det kan bli då.Tur att jag kunnat grunna en hel vecka på det.
Först hoppades jag på att hitta två flugor. Neeej det gick inte . 
 

Det fick bli så här i stället.
Vid min fikaplats har jag hängt upp en insektsfångare. 
Det är så mycket flygfän där.






Det har hamnat många flugor och getingar i den.
Kanske en ganska plågsam död men de är inte så snälla mot oss heller. 
Getingen ser inte ut att var så glad. Rätt arg.


Kan man säga att jag slagit två flugor i en smäll tro.
Jag får fika och får vara i fred.
Önskar er alla en skön vecka
Kram Meta

6 kommentarer:

A House With A View sa...

Fiffig idé!! Det är ju inte kul att slåss med flugorna på fikastunden, kan ju göra vem som helst galen!! Här har vi många getingar och flugor i år, inget kul... :(

Tuuuuusen tack för din röst <3 <3 <3

kramar aka

Hélena sa...

Jag har inga problem med rosrost eller annat otyg på min Aicha. Stor och frodig är hon i sitt röda rostorn :-)
KRam

Mejrams! sa...

Nej men usch Meta den där tycker jag du ska skrota! Stackars pollinerare! Kram Merja

Snäckskalsdalen. sa...

Vi har inte haft så många getingar, men nu har vi mygg, stora som helikoptrar, och dom gillar inte jag.
Agneta kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag hatar getingar, är ju allergisk och dom verkar dras till mig. Så han kan gott surra runt i den där smarta fångaren.
Kramar/AM

LINDA sa...

Eftersom fångaren pryder sig plats så stämmer den ypperligt ihop med temat - både estetisk coh funktionell :)

Solsken
//Linda