Bloggintresserade

tisdag 1 april 2014

Hittat hem igen

Hej alla vänner ute i världen!

Nu har jag hittat hem igen efter en härlig resa. Många upplevelser och trevliga gamla vänner har jag mött.

På vägen dit stannade vi några gånger för fika, jag måste ut och röra på kroppen annars kommer jag inte ur  bilen när jag är framme. 


 




Det blev bakelse också ,jag fyllde år i lördags, den smakade extra gott på rastplatsen vid Vättern

Utsikten var det inget fel på.  
Vattnet var lika blått som himlen.


 På lördags kvällen åt vi en god middag på Mackmyra Whiskyrestaurang.Min man är uppvuxen på Mackmyra bruk där Whiskyn
tillverkades från början och därför fått sitt namn. 
 
Nu har de byggt ett nytt Destilleri på gamla regementets området i Gävle



 Maten var mycket god, 
Jordärtskockssoppa, Högrev och
Ett gott vin till det.



Avslutades med glass och hjortron med en 
Midvinter Whisky.




Deras Specialsortiment, den första Wiskyn som lanserade.
 

De har också fått pris för sin Whisky.

Det var sen kväll när vi mätta och belåtna återvände hem till svåger och svägerska för en skön nattsömn för att orka med söndagens bravader.

Det får ni veta senare, nu orkar ni nog inte mer idag.
Kram Meta

6 kommentarer:

Mejrams! sa...

Då skickar jag dig en grattiskram på födelsedagen! Så mycket gott du visar. Kram Merja

Cat sa...

Grattis i efterskott. Det där lät som en riktig festmåltid, faktiskt någonting för mig och min man (får vi kika närmare på tror jag). Nyfiken på resten. Ha de gott. Kram, Catarina

Lotta sa...

Grattis i efterskott och så mysigt ni verkar ha haft det!
Kram Lotta

"Hemmet är min vrå" sa...

Stort grattis inefterskott.,jätte härligt ni verkar ha haft det. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

Inger Marie sa...

Gratulerer med overstått!
Og en fin reise dere hadde:)
Ønsker fin kveld:)

lavendia sa...

Vad härligt och gott det låter. Mackmyra hade jag hört om, men jag visste inte att det låg så långt norrut. Och GRATTIS i efterskott!