Bloggintresserade

lördag 16 november 2013

Vit.

Hej mina vänner!

 Charlotta har en fotovisning om olika trädgårdsfärger och idag är det vit som gäller.
Gå gärna in där och titta på massor av vita blommor.


Så här har jag det av vita blommor hos mig.
Björnrot, Vitpytta, 
Grekisk vädd,
Hosta, Daglilja, Luktärt, Snowflaks
Marguriter.

Hos mig finns det inte så många vita rosor. 



Det är ju så att jag håller på att bygga upp en koloni. Därför vet jag inte riktigt vad jag skall välja nu innan alla rabatter och husets placering är färdiga










Honungsrosen Hybrida klättrar på ett armeringsnät mot grannen.
Loui bugnet är ju ett måste.
Rosen bredvid är en krukros som jag inte har nåt namn på. Den var kritvit från början nu har den gått över i lite svagt gul längst in på kronbladen.
En krypros som jag har fått fel namn på och de kan inte ge mig det rätta.

Det här var lite bilder fån min koloni i sommar. 
Nu planerar jag massor inför kommande säsong. Det har ju blivit nya platser att plantera på. 

Ha en fin helg
Kram Meta


10 kommentarer:

Millas Trädgård sa...

Hej Meta!
Så många vackra vita blommor du har i din koloni! Jag har också många honungsrosor i olika storlekar. En som täcker hela päronträdet, helt underbart!
Ha en värlig helg!
Kram Milla

Charlotta sa...

Mysigt att sitta inne och planera för nästa år. Du har redan massor av vitt - kanske blir det ännu mer. :)
Tack för att du delar med dig av dina vackra vita blomsterbilder.
Ha en fin helg!

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina vita blommor, det är något speciellt med vita blommor och vitpytta. Vitpytta vill jag ha. Jag fick en när jag var på Färöarna, av alla ställen, men den kom bort på hemvägen.....man har märkliga minnen av saker ibland!
Agneta kram

Our photos sa...

Your white flowers photos are beautiful!
Greetings, RW & SK

Hans sa...

Vita blommor är så fina, de passar också på de flesta ställen i trädgården.
Ha en toppenfin dag.

Katta sa...

Vackra vita blommor! Vitpytta har jag aldrig hört talas om, vilket roligt namn. Så roligt det måste va att bygga upp kolonin som man själv vill från början. Kram Katta

Annette sa...

Så vackert! Älskar de gammaldags rosorna som doftar så underbart och som blommar hela sommaren. När vi flyttade hit hade jag stora planer för våra rabatter här, men efter tre omgrävningar på 1,5 m djup inser jag att jag nog får tänka om. Rötterna från våra lönnar letar sig hela tiden tillbaka till rabatterna och stjäl näring och vatten. Trist, men det är bara att böja sig för naturen och satsa på andra typer av växter istället.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Roligt och planera nya planteringar, och vita blommor är väldigt vackert. Blir så effektfullt om det är flera på samma ställe.
Kramar
AnnaMaria

AnitasVäxtkraft sa...

Ser fantastiskt vacker ut. Det är jobbigt när man har för mycket träd på tomten. Det har tyvärr jag också och rabatterna blir inte riktigt vad man tänkt sig. Till våren har jag beslutat att åka till en bonde och köpa rikligt med gödsel och jord för att få igång allt jag har planerat. Vi får också hoppas på att det blir lite mer fina sommarregn. I år var det alltför torrt och att gå med slangen är inte detsamma /Anita

Anki sa...

Många vackra vita blommor hos dig! Vitpytta har jag haft, men den har försvunnit... måste nog skaffa ett par nya - tycker de är så söta :)
Härligt att sitta och fundera och planera inför kommande år...