Bloggintresserade

söndag 17 november 2013

Fynd

Hej alla vänner där ute i novembersolen!

En dag på väg hem var jag in på Röda Korset här i stan.
Där kan man hitta lite godbitar ibland.


 
Ni vet ju att jag har en viss förkärlek för glas av alla de slag och det hittade jag nu också
Den här stora glasflaskan är nog rätt gammal.








Övre kanten ser ut att vara nerviken.
den är rund och fin upptill på kanten.











Överkanten är inte jämn inte heller flaskan det känns som ränder över hela flaskan, ni kan se en fördjupning på ett ställe runt flaskan.

Det skall nog få stå en liten dikesgran i den till Advent.

Önskar er alla en fin söndag
Kram Meta

8 kommentarer:

Margot sa...

Kul när man gör fina fynd! Blir snyggt med en liten gran i flaskan!
Ha en skön söndag!
Kram Margot

LINDA sa...

Åh, sådana där är jag också svag för och just den flaskan är väldigt fin!

Solsken
//Linda

Snäckskalsdalen. sa...

Den flaskan är som gjord för att ha en gran stående i sig! Jag önskar jag också fann så där fina saker på loppis. Jag får kanske ta och börja med att åka till en loppis för att kunna hitta något!
Agneta kram

Cat sa...

Åhh vilken jättefin flaska du fått tag i. Det är svårt att hitta de som är lite vidare upptill.
Ha de gott. Kram, Catarina

Birgitta sa...

Vilken vacker flaska, ibland ska man ha tur att fynda på loppis.
Tack för dina fina ord inne hos mej, de värmer och gör mej så glad.

Kramar Birgitta

Solstrimmor sa...

Grattis till en sån fin flaska! Blir öt med en liten gran i:)

Kramar från Eva-Mari

lavendia sa...

Fin flaska. Tydligen stor eftersom du tänkt ha en liten gran i den. Det blir säkert fint.
Dina fina vita blommor har jag också beundrat.

Inger Marie sa...

Så fine glasskrukker du har funnet!
Mye morro en kan finne på med disse:)
Ønsker en fin uke:))