Bloggintresserade

fredag 22 november 2013

Novemberkaktus, eller........

Hej alla vänner ute i världen!


  I våras när min svägerska var här gjorde vi lite turer i vårt län, var bl.a. till en storloppis i Moheda.Har skrivit om den tidigare


Där fanns massor av gamla grejer och lite annat skoj med.
Där såg vi en julkaktus eller påskkaktus, jag vet inte riktigt skillnaden på dom de blommar ju lite nu och då.
Den här hade en ovanlig färg för oss.

Vi fick med oss ett varsitt skott hem
Och nu har den vuxit en hel del och fått 4 knoppar.

 






 Så här såg den ut. De var nog rätt gamla för det var stora exemplar. Våra borde se lika ut men man vet aldrig.

 Nu är spänningen olidlig här om hur våra kommer att se ut.
Ska väl tillägga att jag är ingen älskare av dessa blommor de tar för stor plats. Mina fönsterbrädor är så smala att de trillar ner. Kommer jag att ändra mig nu kanske  >beror på hur min blomma ser ut<

Återkommer med det senare.
Ha en fin dag
Kram Meta

2 kommentarer:

LINDA sa...

Vilken fin färg!
Ha en fin dag
//Linda

Billy Blue Eyes sa...

Jag älskar bilder av julen kaktus, är min fru växer en på fönsterbrädan som just har kommit in i blomman.
PS Jag kan inte prata svenska jag använde en översättare, tack för att besöka min blogg