Bloggintresserade

lördag 5 oktober 2013

Ny blomma

Hej alla vänner!



En ny upptäckt bland mina blommor gjorde jag härom dagen.Visste inte att den såg ut så.

Det är den fina växten Björnrot jag fick av Annika i Gävle förra sommaren
Här   kan du läsa mer om Annika.Hon är Hildegard terapeft.

 

Den har fått sin första blomma.
Sååå söt den är.









Tittar man noga så kan man se att varje liten blomman växer lika som hela blomman gör.


Den har en central mitt och ut från den sträcker sig stjälkar med små blommor på

Påminner faktiskt lite om hundkexet

Vad roligt det är med nya upptäckter i sina rabatterna. 

Imorgon fortsätter jag att plocka undan på kolonin, skulle visst bli fint väder då.

Nu är alla krukor tömda på sitt innehåll och rengjorda. Bara att ställa undan dom.

Önskar er en skön söndag

Kram Meta

2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Björnfot, det var ett fint namn på en fin blomma. Roligt och få se hur blomman såg ut. Ska börja plocka in för vintern här också, får väl börja med möbler.
Kramar
AnnaMaria

samson sa...

ja nu är det bara till att städa undan sommaren och planera för nästa
ha det så bra
maggan