Bloggintresserade

fredag 30 mars 2012

Vår

 En vårhälsning från 2010

Våren kom till slut och jag såg fram emot att fortsätta mitt arbete på kolonin..

Jag hade ju petat ner lite lökar bland vinbärsbuskarna.
de tittade snällt upp. 


Det sista av skräpet från trädet ska köras bort så vi kan börja med nedre hörnet mot vägen där vattnet kommer in till vår tomt.Där skall bli en kran till vattningen av grönsakslanden som kommer att finnas här.

Syrenen har börjat blomma tycks trivas bra att vara ensam.

Men ett träd som inte mår så bra det är äppelträdet.
Vi har många harar och rådjur på området och
den här vinter har de haft väldigt lite mat 
eftersom det har varit så mycket snö.
Så mitt äppelträd smakade tydligen mums.



Nu kan jag börja leta växter som kan sparas det skall bli spännande. Ni kommer att få se senare.


Ha det så gott tills vi ses  igen och ha en skön helg!
Meta

Inga kommentarer: