Bloggintresserade

onsdag 28 mars 2012

Lagerblad och Torghandel

Hej alla blomster vänner!


Här ser ni mina lagerblads träd, jag gillar att pröva på olika sätt för att få variation på mina växte. Nu skall jag försöka att få ett så där fint träd på stam med en stor boll längst upp.

Det här trädet som är 10 år minst. Försöker jag forma till ett klot, det börjar likna det nu, efter att några grenar gick av i flytten.
När jag klipper ner det använder jag bladen för att krydda potatis i ugnen,skär en skåra i potatisen och stoppar ner ett lagerblad som sedan får de steka i ugnen som Hasselbackspotatis.
Se så mycket nya grenar och blad det har kommit.

På torget har jag köpt ämnet till det här stamträdet. Tror att det var 2-3 år, sedan kostade bara 5kr.och var inte mer än 1dm. högt. Det gäller att ha tålamod för det växer sakta kan man säga. Jag har tänkt att det skall få växa till pinnens topp, sen kapar jag det så det får grena sig, det är så spännande att se om jag lyckas.


  Här i stan har vi varje lördag en torgmarknad, där kan vi handla nästan allt. Jag fastnar alltid vid de stora blomsterstånden









Här är några bilder från vårblommorna som finns just nu.
Jag återkommer med ett större inlägg om torget vid ett annat tillfälle


Vårkramar från Meta

PS. Välkommen mina nya följare!!!
                                                   DS.

Inga kommentarer: