Bloggintresserade

fredag 16 mars 2012

Pelagoner

Hallå hallå är det någon där?
Nu har mina pelargoner vaknat och fått liv,de har sovit i papperspåsar hela vintern på sval plats. Det är lika spännande varje år att se hur många som lever och vill vara med. I år ville alla visa sin bästa sida.

Några av mina pelargoner



Nu har de varit i jorden någon vecka och det ser ut att gå bra i år åxå.Det blev även några sticklingar av det jag klippte bort.






I år skall jag inte köpa fler pelargoner,de får snart inte plats här i lägenheten på våren. Undrar om jag kan hålla det. Annars så får jag väl ge bort till andra som har plats.
 
Må väl önskar
 Meta



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Meta! Vilken trevlig blogg du har!
Min underbart trevliga brevvän Eva har tipsat mej om din blogg. Mitt intresse förutom att samla saker har varit växter o trädgård. Den senare har jag gett upp lite, mer krukväxter som jag ägnar mej åt. Pelargoner är favorit och ditt tips om att förvara dem i kasse ska jag prova, är ju övervintringen som är svår annars.
Kerstininossebro